ادعای وزیر خارجه آمریکا: در‌های دیپلماسی به روی ایران باز است.
(last modified 1399-12-01T06:19:54+00:00 )
حوت 01, 1399 10:49 Asia/Kabul
  • ادعای وزیر خارجه آمریکا: در‌های دیپلماسی به روی ایران باز است.
    ادعای وزیر خارجه آمریکا: در‌های دیپلماسی به روی ایران باز است.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به خروج غیرقانونی و یکجانبه واشنگتن از برجام ادعا کرد، در‌های دیپلماسی به روی ایران باز است.

به گزارش رادیودری، "آنتونی بلینکن" در مصاحبه با رادیو ملی این کشور (ان پی آر) با تکرار زیاده خواهی مقام هایی آمریکایی درباره برداشتن اولین گام برجامی از سوی ایران مدعی شد، این بار باید توافقی طولانی‌تر و مستحکم تر نسبت به برجام شکل گیرد.

بلینکن بدون اشاره به عدم پایبندی آمریکا به برجام ادعا کرد، باید موارد دیگری در این توافق هسته ای گنجانده شود. 

دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری جدید آمریکا که پیشتر وعده بازگشت به برجام و لغو تحریم‌های غیرقانونی ایران را مطرح کرده بود، با ورود به کاخ سفید این اقدام را مشروط به اجرای تعهدات ایران کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه هفته گذشته درباره اظهارنظر‌های مقامات اروپایی و آمریکایی درباره برجام و همینطور تحریم‌های آمریکا فرمودند، ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری پیشین آمریکا، مه 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌ های هسته‌ ای را اعلام کرد.

کلیدواژه