حوت 08, 1399 16:26 Asia/Kabul
  • اولیانوف: ایران و برجام در مرکز توجه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
    اولیانوف: ایران و برجام در مرکز توجه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین گفت، موضوع ایران و برجام در مرکز توجه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین روز جمعه در توئیتی نوشت، نشست ماه مارس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه آغاز می شود و ایران یک بار دیگر در مرکز توجه این نشست قرار خواهد داشت.

اولیانوف افزود، مسوولیت مشترک 35 عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، تضمین تاثیر منفی نگذاشتن بحث ها بر تلاش های دیپلماتیک برای احیای کامل برجام است.

ایران و آژانس یکشنبه گذشته توافق کردند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی در ایران به طور کامل متوقف شود و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود. بر این اساس، طبق قانون مجلس شورای اسلامی ایران هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچگونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی‌ شود.

ایران به دنبال خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام  (8 مه 2018)(18 ثور 1397)  تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند اما اروپایی ها هیچ موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌ داده شده برای حفظ این توافق کسب نکردند.

جمهوری اسلامی ایران از 23 فوریه/10 حوت اقدامات داوطلبانه تحت برجام را در چارچوب قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران" متوقف کرد.  

 

کلیدواژه