بی عدالتی در توزیع واکسن کرونا در سایه بی تفاوتی کشورهای ثروتمند
(last modified 1400-02-04T09:49:19+00:00 )
ثور 04, 1400 14:19 Asia/Kabul
  • بی عدالتی در توزیع واکسن کرونا در سایه بی تفاوتی کشورهای ثروتمند
    بی عدالتی در توزیع واکسن کرونا در سایه بی تفاوتی کشورهای ثروتمند

سازمان جهانی بهداشت به تازگی تایید کرد واکسن کرونا همچنان در کشورهای فقیر در دسترس نیست؛ هشداری که بر ادامه بی عدالتی در توزیع واکسن در سایه بی تفاوتی و انفعال کشورهای ثروتمند تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با گذشت یک سال از برنامه توزیع واکسن کرونا تحت پوشش کوواکس، تدروس ادهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت، که کشورهای فقیر هنوز به واکسن دسترسی ندارند.

ادناهوم تاکنون بارها بی عدالتی در توزیع واکسن را محکوم کرده و از کشورهای ثروتمند خواسته امکان دسترسی به دوزهایی از واکسن را برای ایمن سازی کادر درمان در کشورهایی با درآمد پایین فراهم کنند.

کرونا تاکنون در جهان بیش از سه میلیون و 100 هزار نفر قربانی داشته است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در گزارشی درباره «اکت اکسلیرتور» (همکاری جهانی برای دسترسی سریع به ابزار تشخیص، درمان، و واکسیناسیون کووید۱۹)  گفت: تقریبا ۹۰۰ میلیون دوز واکسن در سطح جهان تزریق شده است اما ۸۱ درصد آن مربوط به کشورهای دارای درامدبالا یا متوسط رو به بالا است و این درحالی است که سهم کشورهایی با درامد پایین فقط  ۰.۳ درصد بوده است.

آدهانوم همچنین گفت نگران افزایش مبتلایان در هند است. هند روز جمعه بالاترین آمار مبتلایان به کرونا را برای دومین روز متوالی گزارش داد. شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از مرز 16 میلیون نفر گذشته است و این کشور همچنان با فشار افزایش بیماران بر کادر درمانی و فقدان تجهیزات پزشکی دست و پنجه نرم می کند.

کلیدواژه