ثور 10, 1400 02:50 Asia/Kabul
  • تاکید معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد بر اهمیت برجام برای گفت‌ و گوی منطقه‌ ای
    تاکید معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد بر اهمیت برجام برای گفت‌ و گوی منطقه‌ ای

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد گفت، برجام برای گفت‌ و گوی منطقه‌ای هم بسیار اهمیت دارد.

به گزارش رادیو دری، "دیمیتری پولیانسکی" معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد امروز پنج‌شنبه در نشست خبری خود اعلام کرد، نشست کمیسیون مشترک برجام در وین و این توافق هسته ای برای گفت‌وگوی های منطقه‌ خلیج فارس بسیار مهم است.

پولیانسکی افزود، برای احیای برجام باید همه طرف ها به تعهداتشان پایبند باشند.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد، نقض برجام مانعی در برابر هر گفت‌ و گوی منطقه‌ ای در خلیج فارس و فراتر از آن است.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن برجام و بازگشت احتمالی آمریکا به این توافق رایزنی کنند.

دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه با حضور هیأت‌ های ایران و گروه 1+4 در گراندهتل وین برگزار شد. در این جلسه حاضرین تصمیم به تسریع روند گفت‌ و گو ها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌ های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ ها و هسته‌ ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

همچنین تصمیم گرفته شد که گروه سوم با نام گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

مذاکره کنندگان ایرانی در فرایند مذاکرات بر لزوم تسریع در مذاکرات و عدم فرسایشی شدن آن تاکید داشته اند.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه ایران، نمایندگان دولت آمریکا مستقیم و غیر مستقیم در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین حضور ندارند و با آنها مذاکره نخواهد شد. 

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد، هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.

کلیدواژه