استقبال اتحادیه‌ اروپا از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی
(last modified 1400-06-22T05:24:58+00:00 )
سنبله 22, 1400 09:54 Asia/Kabul
  • استقبال اتحادیه‌ اروپا از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی
    استقبال اتحادیه‌ اروپا از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

به گزارش رادیو دری، "انریکه مورا"، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در توییتر ضمن استقبال از توافق ایران و آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی، این توافق را گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته‌ ای ایران توصیف کرد.

"انریکه مورا" در این پیام توییتری بدون اشاره به بدعهدی اروپایی ها در قبال برجام نوشت، هدف اتحادیه اروپا همچنان اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک از سوی همه طرف ها است و از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات وین درباره احیای برجام ضروی می داند.

پس از دیدار امروز یکشنبه «رافائل گروسی» با «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران طرفین بیانیه مشترکی منتشر کردند و بر گسترش همکاری‌های فنی ایران و آژانس در زمینه های مختلف هسته‌ای تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است،  در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند.

در این بیانیه مشترک تاکید شد : به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند و  چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران

کلیدواژه