سنبله 29, 1400 17:23 Asia/Kabul
  • تکرار ادعای آمریکا برای بازگشت به برجام
    تکرار ادعای آمریکا برای بازگشت به برجام

رئیس جمهوری آمریکا باردیگر ادعای تمایل واشنگتن برای بازگشت به برجام را تکرار کرد.

به گزارش رادیودری، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با ارسال پیامی برای شصت‌وپنجمین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیر قانونی این کشور از برجام ادعا کرد، واشنگتن همچنان به دنبال بازگشت متتقابل به این توافق هسته ای است.

رئیس جمهوری آمریکا که از منظر بسیاری از کارشناسان، معاهده منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ ای (ان پی تی -NPT) را زیر سوال برده است، از تمام کشورهای شرکت کننده در شصت‌ و پنجمین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در وین خواست تا پایبندی خود به این معاهده در اجلاس پیش رو را نشان دهند.

"آنزه لوگار"، وزیر امور خارجه اسلوونی و نماینده اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در شصت‌ و پنجمین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در وین ضمن اعتراف به عواقب خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بدون اشاره به بدعهدی های اروپا در قبال این توافق هسته ای تصریح کرد، لغو تحریم‌ ها علیه ایران بخش حیاتی برجام است.

ادعای بازگشت بایدن به برجام در حالی تکرار می‌ شود که او با گذشت 9 ماه از حضورش در کاخ سفید به سیاست فشار حداکثری دولت قبل و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه داده است. 

آمریکا یک سال پس از آغاز اجرای برجام، کارشکنی و بدعهدی‌های خود را در قبال این توافق هسته ای آغاز کرده است.

ادعای تازه وزیر امور خارجه آمریکا برای بازگشت به برجام + ویدئو

کلیدواژه