افشای اطلاع فیس بوک از حمله به کنگره آمریکا
(last modified 1400-08-03T07:24:53+00:00 )
عقرب 03, 1400 11:54 Asia/Kabul
  • افشای اطلاع فیس بوک از حمله به کنگره آمریکا
    افشای اطلاع فیس بوک از حمله به کنگره آمریکا

افشاگری های جدید بر علیه فیس بوک نشان می دهد این شبکه اجتماعی متوجه افزایش پیام های مروج خشونت در حمله به کنگره شده بود، اما توجهی به این مساله نشان نداد.

به گزارش رادیو دری، اسناد افشا شده توسط فرانسیس هاوگن افشاگر فیس بوک که به کنگره ارائه شده نشان می دهد؛ در روز ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ / 17 جدی 1399، فیس بوک کاملا متوجه افزایش غیرعادی پست های مختلف شده بود که حاوی فراخوان برای خشونت و تحریک سایر کاربران به اعتراض نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند.

بر اساس این گزارش، تعداد گزارش ها در مورد افزایش ترویج خشونت در فیس بوک در ساعات منتهی به حمله در مقایسه با شرایط عادی هفت برابر شده بود.

نیک کلگ، معاون امور جهانی فیس بوک، در بیانیه ای این ایده را رد کرد که فیس بوک "به طور نظام مند و عمدی" تحقیقاتی را که "برای شرکت ناخوشایند است" نادیده می گیرد.

با این حال افشاگری های هاوگن حاکی است فیس بوک برخی اثرات حمله به کنگره را بر پلتفرم خود مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

فیس بوک در اوائل سال ۲۰۲۰ محدودیت هایی را برای کاهش ترویج خشونت در این شبکه اجتماعی فعال کرده بود، اما بعد از مدتی آنها را از کار انداخته بود. همین مساله باعث شده بود تا پیام های خشونت بار یادشده به راحتی در معرض دید سایر کاربران قرار بگیرند. 

روز ششم ژانویه ۲۰۲۱، در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی "جو بایدن" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ به داخل ساختمان کنگره یورش بردند.

این یورش به دنبال فراخوان ترامپ برای تجمع هوادارانش مقابل کنگره آمریکا روی داد.

در جریان این یورش دستکم 6 نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

 

کلیدواژه