گفت‌وگوی بورل و نخست وزیر فلسطین درباره اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی
(last modified 1400-08-06T05:15:50+00:00 )
عقرب 06, 1400 09:45 Asia/Kabul
  • گفت‌وگوی بورل و نخست وزیر فلسطین درباره اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی
    گفت‌وگوی بورل و نخست وزیر فلسطین درباره اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه در بروکسل دیدار و درباره اوضاع منطقه از جمله اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی گفت‌وگو کردند.

به گزارش رادیودری، جوزپ بورل در این دیدار ادعا کرد که اتحادیه اروپا از ملت و دولت فلسطین حمایت می‌کند. این درحالیست که او پنج ماه پیش از محکوم کردن حملات و تجاوزهای وحشیانه اشغال‌گران قدس علیه باریکه غزه که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند، دریغ کرد.

وی افزود که اتحادیه اروپا به تعهد خود در زمینه رسیدن به راه حل مذاکره محور و جامع برای مسئله اسرائیل و فلسطین و ضرورت از سرگیری مذاکرات معنادار برای احیای فوری روند صلح ادامه می‌دهد. 

بورل عنوان کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا در این زمینه از طریق گروه چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه با طرف‌های فلسطینی و تمام شرکای بین‌المللی همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نخست وزیر فلسطین همچنین درباره توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تخریب ساختمان‌ها، تخلیه مردم و اوضاع وخیم انسانی در این منطقه گفت‌وگو کردند.

گفتنی است، منابع رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبردادند،  این رژیم درصدد تصویب طرح ساخت بیش از ۳۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری اشغالی است.

چند روز قبل هم یک مرکز حقوقی در اراضی اشغالی اعلام کرده بود، کار ساخت یک شهرک در شهر«الخلیل» توسط پیمانکاران و ارتش رژیم صهیونیستی در حال پیگیری است.

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا شاهد جهش چشم‌گیری بود، بطوریکه تل‌آویو، در سال ۲۰۲۰، دوازده هزارو ۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین جدید احداث کرد که این تعداد واحد از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

توسعه شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در سایه بی توجهی جامعه بین الملل صورت می‌گیرد.

مخالفت اتحادیه اروپا با شهرک سازی های جدید رژیم صهیونیستی

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در خاورمیانه

کلیدواژه