حوت 19, 1402 10:01 Asia/Kabul
  • طالبان: ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها بی‌ثباتی را در منطقه تشدید می‌کند
    طالبان: ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها بی‌ثباتی را در منطقه تشدید می‌کند

وزارت خارجه طالبان تصمیم رژیم صهیونیستی را برای ساخت شهرک جدید در فلسطین به شدت محکوم و تصریح کرد: این گونه اقدامات پیامدهای جبران‌ناپذیر و بی‌ثباتی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

به  گزارش رادیو دری؛ وزارت خارجه طالبان در بیانیه ای اعلام کرده است: تصمیم اشغالگران صهیونیست برای ساخت سه هزار و ۵۰۰ مسکن جدید در کرانهٔ باختری را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنیم و این اقدام نادرست را تجاوز وقیحانهٔ دیگری در اشغال سرزمین‌های فلسطینی می دانیم.

طالبان، خاک فلسطین را زمین قانونی فلسطینیان خوانده و تصریح کرده است: این اقدامات ظالمانه اشغالگران صهیونیستی و نسل‌کشی کنونی در غزه، پیامدهای جبران‌ناپذیر و بی‌ثباتی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

در این بیانیه از جامعهٔ بین‌المللی و کشورهای اسلامی خواسته شده است تا برای جلوگیری از ادامه شهرک سازی صهیونیست ها به مسوولیت خود در این زمینه عمل کنند تا از کشتار ‌جمعی و غصب زمین مردم مظلوم فلسطین و ایجاد بحران و بی‌ثباتی بیشتر در وضعیت منطقه جلوگیری شود.

شورای‌عالی برنامه‌ریزی و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی هفته گذشته با  ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان در کرانه باختری موافقت کرد که بیشتر این واحدها در جنوب قدس اشغالی ساخته خواهد شد.

طبق قوانین بین‌المللی، تمامی شهرک‌های یهودی در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی تلقی می‌شوند.

این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که کرانه باختری به دلیل یورش‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی و بازداشت فلسطینی‌ها و شهادت بیش از ۴۰۰ تن از آن‌ها در این منطقه از هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، با بحران امنیتی رو به روست.

نیروهای صهیونیست از زمان شروع جنگ غزه اقدامات متجاوزانه خود را در کرانه باختری شدت بخشیده‌اند.

طالبان: کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه اقدام جدی کنند

طالبان: اسرائیل در غزه مانند آمریکا در افغانستان شکست خواهد خورد

کلیدواژه