سرطان 07, 1402 18:58 Asia/Kabul
  • سازمان ملل، توقف فوری شهرک‌سازی‌ صهیونیست‌ها را خواستار شد
    سازمان ملل، توقف فوری شهرک‌سازی‌ صهیونیست‌ها را خواستار شد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا گفت: شهرک سازی های اسرائیل نقض آشکار قطعنامه های این سازمان و قوانین بین‌المللی است و  باید فوراً متوقف شود.

به گزارش رادیو دری؛ تور ونسلند در گزارشی به شورای امنیت با موضوع فلسطین افزود: ما شاهد افزایش هشدار دهنده خشونت در شمال و مرکز کرانه باختری اشغالی بوده‌ایم که منجر به تلفات متعدد فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شده است.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا اضافه کرد: من به ویژه از سطوح شدید خشونت شهرک نشینان، از جمله تعداد زیادی از اسرائیلی های مسلح، حمله نظام مند به روستاهای فلسطینی، ایجاد وحشت در جوامع  با حمایت نیروهای امنیتی اسرائیل، نگران هستم.

ونسلند تاکید کرد: اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر موظف است از فلسطینی ها و دارایی‌های آنها در سرزمین های اشغالی فلسطین محافظت کند و از تحقیقات سریع، مستقل، بی طرفانه و شفاف در مورد تمام اعمال خشونت آمیز اطمینان حاصل کند.

نظامیان صهیونیست‌ و شهرک نشینان برای دستیابی به اهداف توسعه‌طلبانه خود روزانه به مناطق مختلف فلسطین یورش می برند و فلسطینیان را شهید، زخمی و یا بازداشت می‌‌کنند.

با وجود مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بر غصب و مصادره بیشتر شهروندان فلسطینی و ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس افزوده است.

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در غرب اریحا

برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در قدس اشغالی

رژیم صهیونیستی درصدد اجرای ۱۰ طرح بزرگ شهرک‌سازی در قدس و کرانه باختری

کلیدواژه