قوس 08, 1400 17:33 Asia/Kabul
  • روسیه درباره روند مذاکرات وین برای لغو تحریم ها خوشبین است
    روسیه درباره روند مذاکرات وین برای لغو تحریم ها خوشبین است

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین درباره روند مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه ایران در پایتخت اتریش ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش رادیودری، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز دوشنبه در آستانه مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه ایران در پایتخت اتریش تأکید کرد که هیچ‌ گونه جایگزین منطقی و قابل قبولی برای پایان موفقیت‌‌آمیز این مذاکرات وجود ندارد.

اولیانوف روز یکشنبه نیز در توئیتی نوشت، فضا و روحیه برای از سرگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم های علیه ایران مثبت است و امکان توافق وجود دارد.

روز دوشنبه شهر وین، میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+4 برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکاست و آن‌گونه که وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده جمهوری اسلامی در این مذاکرات، دست‌بسته نخواهد بود و در رسیدن به توافق جدی است. 

این اولین مذاکرات برجامی دولت جدید ایران است که در سطح معاونان وزیر امور خارجه انجام می شود.

علی باقری کنی که ریاست هیات مذاکره کننده ایران در نشست روز دوشنبه با اعضای گروه 1+4 و اتحادیه اروپا را برعهده دارد، روز شنبه در راس هیاتی برای شرکت در دور آتی نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین پایتخت اتریش شد.

مذاکره کننده ارشد ایران پیش از انجام این سفر تصریح کرد که لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات است.

مورا: تلاش‌‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی ادامه دارد

مذاکرات وین؛ چالش ها و انتظارات

کلیدواژه