جدی 08, 1400 09:14 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت امور خارجه روسیه درباره هشتمین دور مذاکرات وین
    بیانیه وزارت امور خارجه روسیه درباره هشتمین دور مذاکرات وین

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت کنندگان در مذاکرات وین برای لغو تحریم ها بر تسریع تنظیم سند نهایی تاکید کردند.

به گزارش رادیودری، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در این بیانیه تاکید کرد، در هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم ها، بر عزم عمومی برای افزایش تلاش ها به منظور تنظیم سند نهایی و دستیابی به راه حل قابل قبول در زمان فشرده تاکید شد.

دور هشتم مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌ شود که اساس مطالبات منطقی و به‌ حق جمهوری اسلامی ایران از سوی طرف‌ های مقابل در مورد دو موضوع مهم راستی آزمایی لغو تحریم‌ ها و ضمانت برای عدم تکرار اقدامات غیرقانونی آمریکا پذیرفته شده و این مسئله امید به پیشرفت گفت‌ و گو ها را افزایش داده است.

هشتمین دور از مذاکرات وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران عصر دوشنبه (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست "علی باقری" مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و "انریکه مورا" معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد و تا روز پنجشنبه جریان خواهد داشت و پس از سه روز وقفه، مذاکرات از سوم ژانویه 2022 (13جدی) پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تاکید کرد، رمز موفقیت مذاکرات در وین دستیابی به توافق در زمینه لغو موثر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

هشتمین کمیسیون مشترک برجام ، امروز در وین

کلیدواژه