جدی 08, 1400 09:28 Asia/Kabul
  • ادعای تروئیکای اروپایی درخصوص زمان باقیمانده برای مذاکرات هسته‌ای
    ادعای تروئیکای اروپایی درخصوص زمان باقیمانده برای مذاکرات هسته‌ای

تروئیکای اروپایی روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، مذاکرات جاری برای برجام بجای چند ماه، تنها چند هفته فرصت دارد.

به گزارش رادیودری، فرانسه، آلمان و بریتانیا در این بیانیه اعلام کردند؛ پیشرفت‌های تکنیکی در آخرین دور بدست آمده و طرف‌های مذاکره کننده اکنون بایستی بر مسائل برجسته کلیدی تمرکز کند.

تروئیکای اروپایی با وجود آنکه در بیانیه خود اعلام کردند، تنها چند هفته برای احیای برجام فرصت هست، مدعی شدند به دنبال تعیین ضرب الاجل مصنوعی برای این مسأله نیستند.

آن‌ها همچنین گفتند مذاکرات فوریت دارد و تیم‌های ما در اینجا به سرعت در حال کار هستند و به خوبی به سوی یک معامله به پیش می‌روند.

اظهارات تروئیکای اروپایی در حال بیان می‌شود که «گانتر مولاک» سفیر سابق آلمان در تهران روز شنبه در سخنانی گفت: آمریکا برای نشان دادن حسن نیت باید نخستین گام را در بازگشت به توافقنامه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بر دارد.

او گفت: آلمان خواهان لغو تحریم‌ها به عنوان ابتکار عملی برای نشان دادن حسن نیت است.

پیش از این «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی درباره مذاکرات نوشته بود: امروز در جریان مذاکرات وین درباره برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای نشست مفیدی برگزار کرد. ما شاهد پیشرفت غیرقابل انکاری هستیم.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه درباره هشتمین دور مذاکرات وین

کلیدواژه