جوزا 09, 1401 15:04 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در لاهور پاکستان
    برگزاری همایش اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در لاهور پاکستان

همایشی با عنوان «اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) ، انقلاب اسلامی و اثربخشی آن بر سایر ملت‌ها» در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب پاکستان برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در این همایش میهمانان شرکت کننده از جمله «محمد رضا ناظری» سرکنسول ایران در لاهور، «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ ایران، «شمشاد احمد خان» سفیر سابق پاکستان در سازمان ملل و ایران، حجت الاسلام و المسلمین «محمد امین شهیدی» رئیس امت واحده، خانم «سیمن بخاری» نماینده مجلس پنجاب و خانم دکتر «ناصره اقبال» همسر فرزند ارشد علامه اقبال لاهوری، به سخنرانی پرداختند.

آنان به ریشه‌ها و چگونگی شروع انقلاب اسلامی، جایگاه و نقش مردم، مقابله آمریکا و استکبار با انقلاب و پیوند خوردن انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) اشاره کردند.

در بخشی دیگر دانش آموزان دختر آکادمی قرآن و اهل بیت (ع) با اجرای سرود «سلام فرمانده» به زبان اردو و تلاوت قرآن کریم در فضایی که به پرچم بارگاه امام رضا (ع) عطر آگین بود، موجب یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت از جمله سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی شدند.

چهاردهم خرداد/جوزا 1401 هجری شمسی، (چهارم ژوئن 2022 میلادی) سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

33 سال پیش در چنین روزی، "روح الله موسوی خمینی" (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، پس از 87 سال زندگی پرتلاش و خستگی ناپذیر، چشم از جهان فروبستند و به دیدار حق شتافتند.

امام خمینی (ره) مبارزات خود را از سال 1342 هجری شمسی با رژیم استبدادی شاه و مداخلات آمریکا درایران آغاز کردند و سرانجام توسط رژیم شاه به ترکیه و سپس به عراق تبعید شدند.

امام خمینی (ره) در مدت سیزده سال تبعید در عراق، علاوه بر تربیت شاگردان بسیار، به افشاگری ماهیت فاسد رژیم شاه و مطامع نامشروع آمریکا در ایران پرداختند و با صدور اعلامیه های روشنگر، زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

سرانجام پس از اوجگیری مبارزه و هجرت امام به فرانسه و سپس بازگشت شکوهمندانه ایشان به ایران، انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 هجری شمسی به پیروزی نهایی رسید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود توطئه های قدرت ها و دشمنان داخلی و خارجی انقلاب از جمله جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، امام خمینی (ره) در شرایط سخت و دشوار آن دوره، مردم ایران را با درایت و شجاعت، رهبری کردند.

شخصیت های افغان: امام خمینی(ره) حامی مظلومان بود

کلیدواژه