سنبله 12, 1401 09:02 Asia/Kabul
  • کشف بیش از ۱۱ هزار عکس و سند دولتی از اقامتگاه ترامپ
    کشف بیش از ۱۱ هزار عکس و سند دولتی از اقامتگاه ترامپ

پلیس فدرال آمریکا (اف‌ بی‌آی) اعلام کرد، در بازرسی چند هفته پیش از اقامتگاه رئیس جمهوری سابق آمریکا در ایالت فلوریدا بیش از ۱۱ هزار عکس و سند دولتی کشف کرده است.

دولت آمریکا بیش از 300 سند با مهر محرمانه از خانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق این کشور، از جمله اسنادی از سازمان سیا، اف بی آی و آژانس‌های امنیتی در سراسر کشور کشف کرده است.

اولین دسته از بیش از 150 سند طبقه بندی شده در ماه ژانویه توسط سرویس آرشیو ملی جمع آوری شد، پیش از آنکه مشاوران ترامپ در ماه ژوئن، دومین دسته از اسناد را به وزارت دادگستری تحویل دهند.

سرانجام سومین بسته اسناد در جریان بازرسی پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) از خانه رئیس جمهور سابق در مارآلاگو، فلوریدا، کشف و ضبط شد.

به گزارش رادیو دری، پلیس فدرال آمریکا (اف‌ بی‌آی) اعلام کرد، این اسناد جزئیات بیشتری درباره ۳۳ جعبه‌ای که در اقامتگاه دونالد ترامپ کشف شده‌اند، ارائه می‌کند. مستندات جدید نشان می‌دهند اسنادی که برچسب محرمانه داشته‌اند گاهی با اقلام دیگری مانند کتاب، مجله و بریده‌های روزنامه‌ها آمیخته بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، «ایلن کانون»، قاضی دادگاه ایالت فلوریدا با انتشار این اسناد موافقت کرده است.

محاسبات نشان می‌دهد از میان ۱۱۰۰۰ سند و عکس دولتی، ۱۸ مورد برچسب «فوق سری»، ۵۴ مورد برچسب «سری» و ۳۱ مورد برچسب «محرمانه» داشته‌اند.

«فوق سری»، بالاترین درجه طبقه‌بندی است و استفاده از آن برای حساس‌ترین اسناد حکومتی صورت می‌گیرد.

طبق این گزارش،  ۹۰ پوشه خالی هم وجود داشتند که روی ۴۸ مورد آنها برچسب «طبقه‌بندی‌شده» درج شده بود. 

مشخص نیست که دلیل خالی بودن این پوشه‌ها چه بوده و اینکه ممکن است که برخی اسناد مفقود شده باشند یا خیر. 

پیشتر، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، اسناد دولتی که در اقامتگاه ترامپ در فلوریدا نگهداری می شد، با هدف جلوگیری از تحقیقات اف بی آی، احتمالا پنهان وحذف شده اند.

در همین حال، اسناد جدید با ارایه شواهد جدید دادستان ها مبنی بر ممانعت ترامپ و تیم حقوقی اش برای جلوگیری از اجرای عدالت، وکلای ترامپ را برای نخستین بار متهم کردند که درباره ادعای تحویل تمامی اسناد دولتی پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، دروغ گفته اند.

نامزد نشدن بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری؛ ترجیح مردم آمریکا

کلیدواژه