سنبله 23, 1401 16:11 Asia/Kabul
  • روسیه: اوکراین، جهان را در آستانه «فاجعه هسته‌ای» قرار داده است
    روسیه: اوکراین، جهان را در آستانه «فاجعه هسته‌ای» قرار داده است

رئیس دومای روسیه هشدار داد حملات اوکراین به نیروگاه هسته ای «زاپوریژیا» خطر غیرقابل قبولی را ایجاد کرده و جهان را در آستانه «فاجعه هسته ای» قرار داده است.

به گزارش رادیو دری، افزود: مسکو می کوشد از وقوع فاجعه جلوگیری کند درحالی که به نظر می رسد آمریکا به آسیب ناشی از این فاجعه احتمالی برای اوکراین و متحدانش در ناتو اهمیتی نمی دهد.

وی افزود: در حالی که آمریکا ممکن است از این فاجعه فاصله داشته باشد، متحدان ناتو در اروپا در صورت انتشار مواد رادیواکتیو، از آن آسیب خواهند دید.

به دنبال فضا سازی اخیر رسانه‌های غربی درباره وضعیت نیروگاه هسته ای «زاپوریژیا»، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه اخیرا مقامات اوکراینی و کشورهای غربی را به تلاش برای ایجاد فاجعه‌ای مشابه فاجعه اتمی چرنوبیل در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متهم کرد. 

معاون شورای امنیت روسیه همچنین اتهامات غرب را درباره اینکه روسیه در پشت این حملات به نیروگاه زاپوریژیاست بی اساس خواند و تاکید کرد: حتی سازمان ملل هم این ادعاها را باور ندارد.

روسیه از مارس گذشته کنترل بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا در اوکراین را در اختیار دارد. حملات به این تاسیسات در ماه ژوئیه آغاز شد و وزارت دفاع روسیه بیش از ۳۰ حمله پهپادی و توپخانه ای اوکراین به نیروگاه «زاپوریژیا» را ثبت کرده است.

روسیه تلاش اوکراین برای تصرف نیروگاه هسته ای زاپروژیا را خنثی کرد

مسکو: کی یف به اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا حمله کرده است

کلیدواژه