عقرب 24, 1401 08:41 Asia/Kabul
  • بورل: به تلاش برای نزدیک کردن مواضع اعضای برجام ادامه می‌دهم
    بورل: به تلاش برای نزدیک کردن مواضع اعضای برجام ادامه می‌دهم

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار این مطلب که برجام از مواضع اخیر اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران جداست،گفت: به تلاش برای نزدیک کردن مواضع طرف های عضو این توافق ادامه می‌دهد.

به گزارش رادیو دری، جوزپ بورل دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در بروکسل بابیان اینکه برجام از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تعیین تکلیف شده و این مسیر با وجود مشکلاتی که دارد به کارش ادامه می‌دهد، افزود: بن بست همچنان وجود دارد، اما این مساله با سایر موضوعاتی که نگران هستیم ارتباطی ندارد.

وی با تکرار اتهامات حقوق بشری و ادعای مشارکت ایران در جنگ اوکراین مدعی شد: گمانه‌زنی‌ها در اینباره  وجود دارد اما هنوز مدرکی در این زمینه وجود ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: اما این مسائل از یکدیگر مجزاست و من به تلاش خود ادامه می‌دهم تا بین طرف‌های درگیر در [مذاکرات] برجام توازن ایجاد کنم. 

اظهارات بورل در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران هفته پیش در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل ضمن تاکید بر آمادگی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار تصریح کرد: نظرات خود را با رویکردی سازنده و رو به جلو به طرف آمریکایی ارائه کرده ایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد.

جوزپ بورل: طرف های برجام انعطاف بیشتری از خود نشان دهند

کلیدواژه