قوس 29, 1401 15:53 Asia/Kabul
  • آغاز دور تازه مذاکرات میان تحریک طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد
    آغاز دور تازه مذاکرات میان تحریک طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد

در پی حادثه گروگان‌گیری در پاکستان، مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها میان دولت اسلام آباد و اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان در افغانستان آغاز شد.

به گزارش رادیو دری؛ محمدعلی سیف سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخوا اعلام کرد هیاتی از مقامات پاکستانی به افغانستان رفته است تا برای آزادی گروگان‌ها در شهر «بنو» با سران تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) مذاکره کند.

این در حالی است که برخی رسانه‌های پاکستانی از جمله «داون نیوز» مدعی شده اند که هیچ پیشرفتی در مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها حاصل نشده و گفتگوها به بن‌بست رسیده است.

همزمان سخنگوی تی‌تی‌پی درباره درخواست زندانیان این گروه برای انتقال ایمن به افغانستان گفت: اعضای آنها مدت زیادی است که در زندان به سر می‌برند و از واقعیت‌های میدانی آگاه نیستند.

وی از مقامات پاکستانی خواسته است تا زندانیان را به وزیرستان شمالی یا وزیرستان جنوبی منتقل کنند، اما تاکنون هیچ پاسخ مثبتی از دولت اسلام آباد دریافت نکرده است.

در حمله اعضای طالبان پاکستان به زندانی در ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب این کشور تاکنون ۶ سرباز پاکستانی کشته و شماری از زندان‌بانان به گروگان گرفته شده اند.

ادامه گروگانگیری در پاکستان؛ 4 نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند

تحریک طالبان پاکستان علیه دولت اسلام‌آباد اعلام جنگ کرد

کلیدواژه