جدی 08, 1401 16:52 Asia/Kabul
  • لاوروف: ادعای غرب درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین بی‌اساس است
    لاوروف: ادعای غرب درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین بی‌اساس است

وزیر خارجه روسیه ادعاهای کی‌یف و حامیان غربی آن درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد و افزود: این ادعاها بی اساس و فاقد هر گونه مدرک است.

به گزارش رادیو دری؛ سرگئی لاوروف در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: کشورهای غربی به رغم ایراد انواع اتهام‌زنی‌ها، هیچ مرکی درباره ادعای غرب هیچ مدرکی درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه ارائه ندادند.

وی درباره مذاکرات وین نیز اظهار کرد: این گفت‌و‌گوها به نقطه بی بازگشت نرسیده است و جستجوی غرب برای طرح جایگزین برجام، به تشدید تنش و مسابقه تسلیحاتی منجر خواهد شد.

غرب با هدایت آمریکا از ماهها پیش همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می کند.

آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی و پس از آن، ادعای انتقال احتمالی موشک های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح کرده است.

در همین حال، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به هیاهوی رسانه ای غرب تاکید کرد: ایران بی طرفی فعال خود را در جنگ اوکراین حفظ کرده و هرگز سلاحی به طرفین این جنگ برای استفاده در آن نداده است.

 روسیه استفاده از پهپادهای ایرانی را قاطعانه رد کرد

مسکو: فقط از پهپادهای روسی در اوکراین استفاده می‌کنیم

کلیدواژه