جوزا 12, 1402 10:19 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش «تاثیر اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان معاصر» در پاکستان
    برگزاری همایش «تاثیر اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان معاصر» در پاکستان

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، همایش تاثیر عمل و اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان معاصر به میزبانی خانه فرهنگ ایران در «راولپندی» با حضور شخصیت‌های ایرانی و پاکستانی برگزار شد.

چهاردهم خرداد/جوزا 1402 هجری شمسی برابر با چهارم ژوئن 2023 میلادی سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

34 سال پیش، "روح الله موسوی خمینی" (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، پس از 87 سال زندگی پرتلاش و خستگی ناپذیر، چشم از جهان فروبستند و به دیدار حق شتافتند.

به همین مناسبت و در آستانه سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همایش «تاثیر اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان معاصر» با مشارکت سفارت جمهوری اسلامی ایران در تالار اجتماعات خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

 به گزارش رادیو دری، «نبی شیرازی» معاون سفارت ایران در پاکستان، «فرامرز رحمان زاد» رییس خانه فرهنگ ایران، «مفتی گلزار احمد نعیمی» رئیس جماعت اهل حرم و برخی از چهره‌های سیاسی و دینی پاکستان در سخنانی به تبیین نقش و جایگاه امام خمینی(ره) و تاثیر اندیشه های ایشان در نزد نخبگان و مردم جهان و تقویت اسلام و اتحاد و انسجام اسلامی در بین امت اسلامی و همچنین برخی از ویژگی ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) پرداختند و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

معاون سفارت ایران در پاکستان نیز گفت: شخصیت بارز بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اندیشمند بارز اسلامی، همواره الهام بخش آزاد اندیشان جهان بوده و دستاوردهای بزرگ سال‌ها عمر بابرکت ایشان هنوز مستدام است.

شیرازی گفت: انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی در تحول نظام بین الملل ایفا کرد. در این راستا اندیشه نظری و عملی امام راحل تاثیر شگرفی بر شکل‌دهی این نظم نوین در جهان معاصر داشت.

برخی از چهره‌های برجسته پاکستانی حاضر در این همایش نیز در سخنانی گفتند: امام خمینی (ره) با ایمان به خدا و اخلاص جلوی همه تهدیدها و توطئه‌های استکبار جهانی ایستاد و مقاومت کرد و سنگرهای بزرگی را در منطقه و در قلب آزادیخواهان و عدالت جویان جهان فتح کرد.

سخنرانان حضرت امام خمینی (ره) را شخصیتی جاویدان در جهان دانسته و تاکید کردند: بایستی رهبر بشریت جهان به این ویژگی باشد که جرات در مقابل قدرتهای استکباری جهان داشته باشد و امام راحل این ویژگی را داشته اند که در مقابل قدرتهای استکباری جهان از جمله آمریکا مقاومت نموده و گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکند.

حیات اندیشه های امام خمینی(ره) در میان نسل های مختلف پاکستان

کلیدواژه