جوزا 17, 1402 12:11 Asia/Kabul
  • بازتاب پرتاب موشک «فتاح» ایران در رسانه های پاکستان
    بازتاب پرتاب موشک «فتاح» ایران در رسانه های پاکستان

رسانه‌های پاکستان با ارائه بازتاب گسترده از تازه‌ترین دستاورد صنعت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران نوشتند: رونمایی موشک هایپرسونیک "فتاح" و نمایش قدرت بازدارنگی ایران، نگرانی و خشم غربی‌ها و اسرائیل را برانگیخته است.

سایت شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان امروز نوشت: ایران در میان نگرانی‌های تل آویو و متحدان غربی آن موشک مافق صوت جدید خود را رونمایی کرد که ۱۵ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند.

در این گزارش آمده است: ابرموشک هایپر سونیک فتاح جدیدترین دستاورد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور رئیس جمهور و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد و این درحالی است که غربی‌ها و متحد آنان در منطقه یعنی اسرائیل نگران قدرت بازدارندگی ایران هستند.

روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» چاپ اسلام‌آباد گزارش داد: ایران اولین موشک بالستیک مافوق صوت خود را ارائه کرد.

موشک فتاح می‌تواند پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی ضد بالستیک آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله گنبد آهنین اسرائیل را دور بزند. حداکثر سرعت فتاح به ۱۴ ماخ (۱۵ هزار کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

شبکه خبری «دنیا» پاکستان هم با انعکاس تصاویری از مراسم رونمایی موشک هایپرسونیک فتاح در تهران با حضور مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی ایران، گزارش داد که سامانه‌های قوی دفاعی آمریکا و اسرائیل توان مقابله با جدیدترین موشک هایپرسونیک جمهوری اسلامی را نخواهند داشت.

سایت خبری روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان هم، نوشت: ایران اولین موشک بالستیک مافوق صوت خود را رونمایی کرد. داون افزود: جمهوری اسلامی ایران علیرغم مخالفت آمریکا و اروپا، گفته است که برنامه موشکی دفاعی خود را بیشتر توسعه خواهد داد.

روزنامه اردو زبان «جنگ» چاپ شهر راولپندی نیز نوشت: جمهوری اسلامی ایران اولین موشک هایپرسونیک ملی و کاملا بومی خود با نام فتاح را رونمایی کرد. رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز سه‌شنبه با حضور رئیس جمهور ایران انجام شد، در شبکه‌ها و رسانه‌های کشورهای منطقه و جهان نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است.

 

کلیدواژه