سرطان 16, 1402 13:44 Asia/Kabul
  • گوترش: اسراییل در جنین، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است
    گوترش: اسراییل در جنین، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

دبیرکل سازمان ملل متحد حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین را محکوم کرد و اقدامات این رژیم را نقض قوانین بین المللی دانست.

به گزارش رادیو دری؛ آنتونیو گوترش  در مقر سازمان ملل متحد گفت: اسرائیل به صورتی آشکار از زور بیش از اندازه علیه غیر نظامیان استفاده کرده است که نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

او از رژیم صهیونیستی خواست به مسوولیت‌هایش به عنوان یک نیروی اشغالگر پایبند باشد و به خویشتن داری و به حداقل رساندن خسارت‌ها و رعایت حقوق انسانی متعهد بماند.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه از اخبار مربوط به جنین به شدت نگران شده است تاکید کرد که قاطعانه همه اقدامات خشونت آمیز علیه غیر نظامیان از جمله اقدامات تروریستی را محکوم می‌کند.

گوترش، استفاده از حملات هوایی را ناقض روند عملیات بر اساس اجرای قوانین خواند و اظهار کرد اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر مسوولیت دارد اطمینان حاصل کند که از جمعیت غیر نظامی در مقابل اقدامات خشونت آمیز محافظت خواهد شد.

پس از این سخنان، از گوترش رسیده شد که آیا او بر این باور است که حمله اسرائیل به جنین، جنایت جنگی است، اما دبیرکل سازمان ملل متحد از پاسخ دادن به این سوال خودداری کرد.

هنیه: رژیم صهیونیستی سرافکنده از جنین فرار کرد

طالبان، جنایت صهیونیست‌ها در جِنین را به شدت محکوم کرد

تأکید ایران بر اقدام فوری سازمان ملل برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در جنین

کلیدواژه