اسد 01, 1402 10:27 Asia/Kabul
  • تجمع مقابل سفارت سوئد در لندن؛ مسلمانان کالاهای سوئدی را تحریم کنند
    تجمع مقابل سفارت سوئد در لندن؛ مسلمانان کالاهای سوئدی را تحریم کنند

ده‌ها نفر از مسلمانان با ملیت‌های مختلف با در دست داشتن نسخه‌هایی از قرآن، در اعتراض به اهانت مجدد به قرآن‌کریم در سوئد، مقابل سفارت این کشور در لندن، تجمع کردند.

در سال های اخیر برخی کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است.

ظهر روز پنجشنبه، ۲۰ ژوئیه، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، این تجمع اعتراض‌آمیز به دعوت مسلمانان و عصر شنبه به‌وقت لندن برگزار شد و تجمع‌‎کنندگان ضمن محکوم کردن اقدام موهن قرآن‌سوزی با مجوز دولت سوئد، مجازات طراحان و عاملان این اقدام را خواستار شدند.

سخنرانان در تجمع محکومیت اهانت به قرآن مقابل سفارت سوئد در لندن، ادعای آزادی بیان در غرب را دروغ و  پوششی برای اسلام‌ستیزی در کشورهای غربی  دانستند.

آنان توهین به کتاب آسمانی مسلمانان و مقدسات اسلامی را توهین به بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان دانستند و از مسلمانان جهان خواستند یکپارچه در برابر اینگونه اقدامات موهن و اسلام‌ستیزانه بایستند و حامیان این اقدام موهن را با واکنش‌های شدید خود مجازات کنند.

سخنرانان همچنین در تجمع مقابل سفارت سوئد در لندن، تحریم کالاهای سوئدی و اخراج سفیران سوئد از کشورهای اسلامی را از جمله خواسته‌های خود برای مجازات دولت سوئد دانستند.  

شماری از سخنرانان در تجمع محکومیت اهانت به قرآن مقابل سفارت سوئد در لندن، اهانت به قرآن را تداوم شگردهای اسلام‌هراسانه غرب نامیدند و سکوت دولت‌‌های غربی را در توهین به اسلام و مسلمانان محکوم کردند و آن را زمینه‌ساز افزایش رفتارهای اسلام‌ستیزانه در غرب دانستند.

معترضان در برابر سفارت سوئد در لندن همچنین اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را توهین به همه ادیان الهی دانستند و همه یکتاپرستان را به واکنش یکپارچه علیه این اقدام موهن دعوت کردند.

«محمد حسن علی احمد»، شهروند لبنانی مقیم بریتانیا در گفت وگو با خبرنگار ایران‌پرس گفت: ما در اعتراض به سوزاندن قرآن در سوئد مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کردیم. مسلمانان، مسیحیان و یهودیان همگی به خدای واحد معتقدند و قرآن  به ما درس عشق و صلح می‌دهد.این شهروند لبنانی مقیم بریتانیا تصریح کرد، حقوق بشر بدون توجه به نژاد، دین و رنگ انسان‌ها باید برای همگان یکسان باشد.

«صاحب حکیم»، گزارشگر حقوق‌بشر در بریتانیا نیز به خبرنگار ایران‌پرس گفت،  سازمان ملل هم اهانت به قرآن را محکوم کرده است.

«صدیق احمد»، شهروند مسلمان مقیم بریتانیا هم در جریان تجمع مقابل سفارت سوئد در لندن به خبرنگار ایران‌پرس گفت، آمده‌ایم تا خشم و ناراحتی خود را علیه دولت سوئد که اجازه قرآن‌سوزی می‌دهد ابراز کنیم.

این شهروند مسلمان تصریح کرد، اگر قرار باشد در جامعه‌ای همه افراد از ادیان و نژادها و ملیت‌های مختلف به‌طور مسالمت‌آمیز زندگی کنند باید به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند. قرآن‌سوزی قطعا سبب نفرت‌پراکنی است و امیدوارم چنین اقدام موهنی در سراسر جهان محکوم شود.

 

کلیدواژه