اسد 16, 1402 11:20 Asia/Kabul
  • دیپلماسی ورزشی میان هند و پاکستان؛ تیم کریکت پاکستان به هند می‌رود
    دیپلماسی ورزشی میان هند و پاکستان؛ تیم کریکت پاکستان به هند می‌رود

پاکستان از اعزام تیم ملی کریکت این کشور به هند خبرداد.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد تیم ملی کریکت این کشور در جام جهانی کریکت/کرکت ۲۰۲۳ که قرار است به میزبانی هند برگزار شود شرکت خواهد داشت.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسلام‌آباد همواره تاکید کرده که ورزش نباید با سیاست مخلوط شود. بنابراین، تصمیم گرفته شد که تیم کریکت پاکستان برای شرکت در جام جهانی کریکت آتی ICC ۲۰۲۳ به هند اعزام شود.»

کریکت که پرطرفدارترین ورزش مردم پاکستان و هند است در طول تاریخ روابط پرتنش دو کشور در بیش از هفت دهه گذشته بارها موجب کاهش تنش ها شده و به عنوان یک ابزار دیپلماسی به کمک دولتمردان دو کشور همسایه آمده است.

به دلیل اختلاف‌های شدید سیاسی میان هند و پاکستان به ویژه در چهار سال گذشته بر سر مسایل مختلف از جمله کشمیر، رقابت های دوجانبه کریکت میان تیم های دو کشور هم به شدت تحت الشعاع این دعواهای سیاسی قرار گرفته و حتی هند از حضور در پاکستان برای رقابت‌های کریکت جام ملت‌های آسیا خودداری کرد.

در ماه های اخیر تشدید تنش‌های سیاسی و بالا گرفتن جنگ لفظی میان پاکستان و هند باعث شد تا مسابقات کریکت به عنوان پرطرفدارترین ورزش در این دو کشور اتمی، به شدت تحت الشعاع این اختلاف ها قرار گیرد.

با این حال سیاستمداران پاکستانی و هندی بارها تلاش کرده اند تا از ورزش کریکت برای کاهش تنش‌ها استفاده کنند.

سفر وزیر خارجه پاکستان به هند پس از 12 سال

کلیدواژه