جدی 01, 1402 12:19 Asia/Kabul
  • سخنگوی سازمان ملل: آتش بس فوری بهترین راه برای کمک به غزه است
    سخنگوی سازمان ملل: آتش بس فوری بهترین راه برای کمک به غزه است

سخنگوی سازمان ملل گفت: سازمان ملل بر ارائه حداکثری کمک به غزه متمرکز است.‌

به گزارش رادیو دری، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه همزمان با بهانه تراشی های آمریکا برای رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه و توقف حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکید کرد: بهترین روش برای ارائه کمک های بشر دوستانه به غزه به شکلی مداوم، آتش بس فوری است.

وی تصریح کرد: ما در شرایط بسیار خطرناکی کار می کنیم. بیش از ۱۳۵ کارمند سازمان ملل کشته شده اند. آژانس سازمان ملل درحال حاضر نمی تواند کامیون های حامل کمک را در غزه دریافت کند.

دوجاریک در عین حال تاکید کرد: شرایط کنونی در غزه پیچیده است و ما تلاش می کنیم به مناطقی که جنگ وجود دارد، کمک ارائه کنیم اما برای ارائه کمک بیشتر به توقف درگیری‌ها نیاز داریم.

 ایالات متحده آمریکا مدعی است که پیشنهاد مکانیسم نظارتی ایجاد شده توسط سازمان ملل برای کمک های ارسالی به نوار غزه می تواند در ارسال کمک های حیاتی مشکل ایجاد کند.

ایالات متحده آمریکا ۸ دسامبر ۲۰۲۳ به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که بر اساس درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بود، برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه برغم کسب ۱۳ رای موافق در این شورا وتو کرد.

در پی وتوی قطعنامه های شورای امنیت درباره برقراری آتش بس در غزه از سوی ایالات متحده آمریکا، امارات متحده عربی قطعنامه پیشنهادی دیگری را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است که در روزهای اخیر، دیپلمات های کشورهای مختلف جهان در سازمان ملل در حال رایزنی درباره آن در سطوح مختلف هستند تا آمریکا را از وتوی این قطعنامه بازدارند.

نشست شورای امنیت برای قطعنامه آتش بس در غزه باز هم به تعوق افتاد

کلیدواژه