حمل 19, 1403 13:15 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: نیمی از جمعیت غزه از گرسنگی رو به مرگ هستند
    سازمان ملل: نیمی از جمعیت غزه از گرسنگی رو به مرگ هستند

هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی، اوضاع باریکه غزه را به شدت فاجعه بار توصیف و اعلام کرد، ساکنان این منطقه در معرض خطر گرسنگی قریب الوقوع هستند.

به گزارش رادیو دری، «جیمی مک گلدریک» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی گفت: بیش از نیمی از ساکنان غزه در معرض خطر گرسنگی قریب الوقوع هستند و سوء تغذیه میان کودکان غزه بسیار شدید و به سطح بی سابقه ای رسیده است.

گلدریک با اشاره به این که گرسنگی در غزه مانند بمبی بی‌صدا آدم می‌کشد و کودکان، زنان باردار و سالمندان بیش از دیگران در معرض خطر مرگ هستند،  تاکید کرد، گرسنگی به اندازه بمب تهاجمی و کشنده است، با این تفاوت که صدایی ندارد و به‌صورت تدریجی جان افراد را می‌گیرد.

پیش از این هم «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: صدها هزار کودک گرسنه در رفح، جنوب باریکه غزه، محاصره شده و در معرض حمله نظامی‌ هستند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هم در بیانیه ای با اعلام اینکه اوضاع در باریکه غزه فاجعه بار است، تصریح کرد، وضعیت امنیت غذایی در باریکه غزه به مرحله حاد رسیده و گرسنگی جان افراد بی گناه را می گیرد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه هم  با بیان اینکه  در شش ماه گذشته، جنگ برای مردم غزه مرگ، ویرانی و اکنون قحطی شرم آور به همراه آورده است.

کودکان زخمی باریکه غزه

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه  هم اعلام کرد، بیش از ۴۳ هزار کودک فلسطینی در غزه در حال حاضر پدر و مادر یا یکی از والدین خود را از دست داده اند؛ طبق این آمار، زنان و کودکان ۷۰ درصد از مفقودان ناشی از جنگ ضد باریکه غزه را تشکیل می دهند.

قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از ۷ اکتبر/15میزان  و آغاز این جنگ خونین تاکنون به ۳۳ هزار و ۱۳۷ شهید و ۷۵ هزار و ۸۱۵ زخمی رسیده است.

گرسنگی دو نوزاد را در نوار غزه به کام مرگ کشید

شهادت ۷ کودک فلسطینی در باریکه غزه بر اثر سوء تغذیه

کلیدواژه