حمل 25, 1403 13:23 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل درباره افزایش بیماری‌های واگیردار در باریکه غزه
    هشدار سازمان ملل درباره افزایش بیماری‌های واگیردار در باریکه غزه

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت: به دلیل کمبود آب سالم و افزایش دما بیماری‌های واگیردار از طریق آب در باریکه غزه در حال گسترش است.

به گزارش رادیو دری؛ هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در نشست خبری گفت: دمای هوا در غزه رو به افزایش است و مردم آب کمتری را نسبت به  نیازشان دریافت می کنند و در نتیجه، بیماری های واگیردار از طریق آب به دلیل کمبود آب سالم و بهداشتی و خرابی شبکه های فاضلاب بروز کرده است.

«جیمی مک گلدریک» افزود: ما در ماه‌های آینده باید راهی برای تامین آب سالم تر در مناطق پرجمعیت که مردم در آنجا جمع شده اند، پیدا کنیم.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، آب آلوده و شبکه های بهداشتی ضعیف با بیماری هایی مانند وبا، اسهال، اسهال خونی و هپاتیت مرتبط است.

پیشتر نیز سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده بود که اگر شبکه بهداشتی غزه به سرعت به جریان نیفتد، خطر مرگ بر اثر بیماری برای ساکنان این منطقه بیشتر از بمباران‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

مارگارت هریس یکی از اعضای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آن زمان گفته بود که اگر نتوانیم سیستم بهداشتی غزه را دوباره راه اندازی کنیم، تعداد فلسطینیانی که در این منطقه بر اثر بیماری جان خود را از دست می دهند، بیشتر از آمار شهدایی خواهد بود که در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی در جنگ جاری جان خود را از می دهند.

درخواست صدها سازمان و نهاد حقوق بشری برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

سازمان ملل: نیمی از جمعیت غزه از گرسنگی رو به مرگ هستند

کلیدواژه