جوزا 24, 1403 10:13 Asia/Kabul
  • تاکید سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت اجرای آتش‌بس در باریکه غزه
    تاکید سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت اجرای آتش‌بس در باریکه غزه

رئیس سازمان جهانی بهداشت، اجرای فوری قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس در باریکه غزه را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شرایط وخیم بهداشت در باریکه غزه گفت: بخش قابل توجهی از جمعیت باریکه غزه همچنان با گرسنگی و شرایطی شبیه به قحطی مواجه هستند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین با بیان اینکه از نظر بهداشتی اوضاع در کرانه باختری هم وخیم است، افزود: تداوم حملات رژیم صهیونیستی موجب ایجاد محدودیت‌های عبور و مرور و مانع دسترسی ساکنان کرانه باختری به مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی شده است.

تروس آدهانوم گبریسون با تاکید بر اینکه گسترش شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در منطقه بر دسترسی به خدمات بهداشتی تأثیر منفی گذاشته است، تصریح کرد، در اکثر مناطق کرانه باختری، درمانگاه‌ها فقط دو روز در هفته و بیمارستان‌ها با حدود ۷۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت برای برقراری آتش بس در باریکه غزه و آزادی اسیران در نشست دوشنبه 22جوزا شورای امنیت سازمان ملل متحد با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممتنع (روسیه) و بدون هیچ رای مخالفی تصویب شد.

تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه

کلیدواژه