اسپانیا: ناتو از استاندارد دوگانه در مورد اوکراین و غزه دوری کند
(last modified 1403-04-21T09:35:53+00:00 )
سرطان 21, 1403 14:05 Asia/Kabul
  • اسپانیا: ناتو از استاندارد دوگانه در مورد اوکراین و غزه دوری کند
    اسپانیا: ناتو از استاندارد دوگانه در مورد اوکراین و غزه دوری کند

نخست وزیر اسپانیا از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست درباره غزه و اوکراین به طور مساوی و بدون "استانداردهای دوگانه"، از احترام به قوانین بین‌المللی حمایت کنند.

به گزارش رادیو دری، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا از اینکه در بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی -ناتو- در واشنگتن بیش از ۶۰ بار به اوکراین اشاره شده اما حتی یک بار نامی از غزه برده نشده است انتقاد کرد.

وی خواستار آن شد که قوانین بین‌المللی، آنچنان که سران ناتو می‌خواهند در اوکراین به آن‌ احترام گذاشته شود، در غزه نیز رعایت شود.

سانچز تاکید کرد: برای شهروندان اسپانیا بسیار مهم است که بفهمند دولت آنها نه فقط در غزه و اوکراین از قوانین بین‌المللی دفاع کرده، بلکه موضع منسجم سیاسی دارد و از استانداردهای دوگانه پرهیز کرده است.

نخست وزیر اسپانیا تصریح کرد: باریکه غزه با خاک یکسان شده و بازسازی آن، هر زمان که آغاز شود، ده‌ها سال طول خواهد کشید؛ بیشتر مردم مجبور به ترک خانه‌های خود شده ‌اند و بحران‌های بشردوستانه از جمله قحطی تمام ‌عیار، این منطقه را فرا گرفته است.

اسپانیا در ماه مه در اقدامی هماهنگ با نروژ و ایرلند، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت.

رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و مقابل چشمان سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی نزدیک به ۹ ماه است که با حمله به باریکه غزه، نسل کشی مردم بی دفاع این منطقه را آغاز کرده است.

در چنین شرایطی تمرکز اصلی سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در آمریکا تنها بر وضعیت اسفناک اوکراین و مقاومت آن در برابر تهاجم روسیه معطوف بوده و وضعیت غزه از دایره توجه آنان بیرون مانده است.

اسپانیا به شکایت آفریقای جنوبی ضد نسل کشی در غزه می پیوندند

اسپانیا، ایرلند و نروژ کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند

کلیدواژه