حمایت امریکا و دیگر کشورهای غربی از آتش بس و صلح در غزه به طنز شباهت دارد
(last modified 1403-06-01T10:34:23+00:00 )
سنبله 01, 1403 15:04 Asia/Kabul
  • حمایت امریکا و دیگر کشورهای غربی از آتش بس و صلح در غزه به طنز شباهت دارد

کارشناس سیاسی و فعال رسانه ای افغان تاکید کرد: با توجه به حمایت های گسترده غربی ها از رژیم صهیونیستی حمایت آنان از آتش بس و صلح در غزه بیشتر شبیه یک طنز است.

محمد داود افشار در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: اگر امریکا و سایر کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی حمایت نمی کردند، برای آن تسلیحات نمی فرستادند و کمک های چند ده میلیاردی خود به این رژیم کودک کش را ادامه نمی دادند، رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان توان دوام جنگ غزه تا یازده ماه را نداشت و بسیار زودتر از این ها کوتاه می آمد. آنچه به این رژیم جرات ادامه جنگ می دهد پشتیبانی های سیاسی، نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک کشورهای غربی و در راس امریکا است.

وی افزود: امریکا به عنوان حامی همیشگی رژیم صهیونیستی، در بحث آتش بس ظاهرا به عنوان میانجی عمل می کند اما در حقیقت منافع صهیونیست ها را در مذاکرات پیگیری می کند و حماس هم با توجه به شناختی که از روند مذاکرات دارد شروط اعلام شده را  نپذیرفته و تاکید کرده که باید حداقل های مردم غزه در مذاکرات تامین شود.

این فعال رسانه ای عنوان کرد: آزادگان جهان و مردم آزاده ای هم که در کشورهای غربی حضور دارند بر دولت های خود به خاطر حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی فشار می آورند و از آنجایی که امریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد به بهانه مذاکرات صلح و آتش بس می خواهد فضای رقابت های انتخاباتی را هم مدیریت کند تا آراء مسلمان ها و غیر مسلمان های معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را هم از دست ندهد.

به گفته افشار رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نخست وزیر آن هم به گونه ای در باتلاق جنگ غزه گیر افتاده اند که هم ادامه جنگ و هم توقف آن برای آن ها یک باخت به حساب می آید. اگر آتش بسی برقرار شود روز اول برقراری آتش بس می تواند ابتدای فروپاشی دولت نتانیاهو باشد و با توجه به پرونده های قضایی و جرمی که دارد محاکمه و زندانی خواهد شد و به خاطر عملیات طوفان الاقصی و ضرباتی که به صهیونیست ها وارد شده هم ممکن است به جنایت علیه رژیم اسرائیل محکوم شود.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: این چالش ها باعث شده که او تبعات سنگین ادامه جنگ را بپذیرد و به دنبال بهانه تراشی در زمینه آتش بس باشد. از طرف دیگر صهیونیست ها منتظر انتقام جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به خاطر ترور شهید اسماعیل هنیه هستند و این موضوع به کابوسی برای آن ها تبدیل شده است.

افشار بیان کرد: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافش در جنگ غزه نرسید اما صدمات اقتصادی فراوانی را متحمل شد به گونه ای که چندین بندر رژیم صهیونیستی به تعطیلی کشیده شده، سرمایه گذاری ها در سرزمین های اشغالی به شدت کاهش پیدا کرده، صنعت توریسم آن صدمات جدی دیده و بخش زیادی از شهرک نشینانی که مجبور به انتقال مکان شده اند در هتل ها مستقر شده اند که همه این ها فشارهای شدید اقتصادی به رژیم صهیونیستی وارد کرده ضمن اینکه این رژیم مجبور به سربازگیری و فراخوانی بازنشسته های نظامی هم شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر خانواده های اسرای صهیونیست همواره اعتراض می کنند و تظاهرات متعدد و پرشمار در سرزمین های اشغالی برگزار می شود که این فشارهای داخلی و خارجی علیه رژیم صهیونیستی آن را وادار می کند که مذاکرهتن دهد.

 

کلیدواژه