بررسی گفت‌وگوی مستقیم برلین با طالبان درباره اخراج مهاجران از آلمان
(last modified 1403-06-19T09:46:16+00:00 )
سنبله 19, 1403 14:16 Asia/Kabul
  • بررسی گفت‌وگوی مستقیم برلین با طالبان درباره اخراج مهاجران از آلمان
    بررسی گفت‌وگوی مستقیم برلین با طالبان درباره اخراج مهاجران از آلمان

کمیسر امور مهاجرت دولت آلمان اظهار داشت این کشور در حال بررسی گفت‌وگوی مستقیم با طالبان درباره اخراج بیشتر مهاجرانِ پذیرش نشده است.

به گزارش رادیو دری، یواخیم استمپ کمیسر امور مهاجرت دولت آلمان اظهار داشت: گفت‌وگوی مستقیم با طالبان برای اخراج بیشتر مهاجران افغان، یکی از گزینه‌های برلین است.

وی با اعلام این موضوع افزود: آلمان به بازگرداندن مهاجران پذیرفته‌نشده افغان «علاقه جدی دارد».

دولت آلمان با طالبان روابط رسمی ندارد؛ با این حال این کشور اخیراً نخستین بار از زمان بازگشت طالبان به قدرت، 28 مجرم افغانستانی را به کشورشان اخراج کرد.

سهیل شاهین رئیس دفتر طالبان در قطر تأیید کرد آلمان دراین‌ زمینه مستقیماً با طالبان مذاکره نکرده‌، بلکه گفت وگوها با میانجیگری قطر صورت گرفته است.

به گزارش اشپیگل، حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز که بزرگترین اپوزیسیون حکومت است، از گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان برای اخراج اتباع افغانستان حمایت می‌کند.

پیش از این نیز رسانه‌های آلمانی گزارش دادند وزارت خارجه این کشور درخواست طالبان را برای بی‌اعتبار کردن خدمات سفارت و کنسولگری تحت کنترل دیپلمات‌های نظام جمهوریت در برلین و بن پذیرفته است.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، برلین طی یک اطلاعیه رسمی خطاب به وزارت خارجه حکومت طالبان محدود شدن خدمات به کنسولگری افغانستان در مونیخ را که با طالبان همکاری دارد پذیرفته است.

وزارت خارجه حکومت طالبان پیش از این اعلام کرده بود به صورت مکرر از نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی افغانستان در اروپا خواسته است که با آن وزارتخانه همکاری و تعامل کنند.

اخراج مهاجران «مجرم» افغان از آلمان به افغانستان

فشار آلمان به نمایندگی‌های افغانستان برای تعامل با طالبان