درخواست ۳۷ قانون‌گذار بریتانیایی برای توقف فروش قطعات اف۳۵ به رژیم صهیونیستی
(last modified 1403-06-24T12:54:52+00:00 )
سنبله 24, 1403 17:24 Asia/Kabul
  • درخواست ۳۷ قانون‌گذار بریتانیایی برای توقف فروش قطعات اف۳۵ به رژیم صهیونیستی
    درخواست ۳۷ قانون‌گذار بریتانیایی برای توقف فروش قطعات اف۳۵ به رژیم صهیونیستی

۳۷ نماینده مجلس عوام بریتانیا، توقف فروش قطعات جنگنده‌های اف۳۵ به رژیم صهیونیستی را برای کمک به تحقق آتش‌بس در جنگ غزه خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری؛ در نامه این ۳۷ نماینده مجلس عوام بریتانیا آمده است: دولت بریتانیا به دلیل خطر آشکار نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی نمی‌تواند مجوز انتقال مستقیم قطعات اف-۳۵ به اسرائیل را صادر کند، اما مجوزهای صادرات آن را از طریق کشورهای ثالث، از جمله آمریکا تعلیق نکرده است.

نمایندگان مجلس عوام با انتقاد از تصمیم دولت بریتانیا تاکید کردند: این معافیت با تعهدات قانونی لندن در زمینه مشارکت نکردن در نقض قوانین بین‌المللی، جلوگیری از نسل کشی و کنوانسیون های ژنو مغایرت دارد.

دولت بریتانیا دو هفته پیش از ۳۵۰ مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی، حدود ۳۰ مجوز را به دلیل "نگرانی از استفاده آن‌ها برای نقض‌های جدی حقوق بشر" به حالت تعلیق درآورد.

این ۳۰ مجوز مرتبط با قطعات هواپیما، پهپادها و بالگردهای نظامی و اقلام تسهیل کننده هدف‌گیری زمینی است اما قطعات جنگنده‌های اف-۳۵ از این تعلیق مجوز، معاف شدند. 

بیش از ۱۱ ماه از جنگ در باریکه غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی ضمن کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در اثر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

سندرز: آمریکا همدست اسراییل در وقایع غزه است

حماس: آمریکا نسل کشی اسرائیل را توجیه می‌کند

کلیدواژه