ایران اسلامی در برابر ابرقدرت های دنیا ایستاد و به توفیقات قابل توجهی نیز دست یافت
(last modified 1403-07-04T10:23:10+00:00 )
میزان 04, 1403 14:53 Asia/Kabul
  • ایران اسلامی در برابر ابرقدرت های دنیا ایستاد و به توفیقات قابل توجهی نیز دست یافت

کارشناس سیاسی و فعال رسانه ای افغانستانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد و به توفیقات قابل توجهی نیز دست یافت.

محمد داود افشار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان، امدادگران، پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس مبنی بر اینکه مخالف نظام اسلامی با نظام سلطه علت اصلی دشمنی آن با انقلاب اسلامی و محور مقاومت است، اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بر سر ایدئولوژی بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران شعار نه شرقی، نه غربی را مبنای سیاست خارجی خود قرار داد از اینرو ابرقدرت های شرق و غرق در این جنگ حامی عراق شدند اما پیروزی با نقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه جنگ ها معمولا به خاطر زیاده خواهی ها، رقابت های مرزی، پیگیری کسب منافع و استعمار کشورهای مختلف رخ می دهد عنوان کرد: اما جنگی که علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد جنگ ایدئولوژیک بود، انقلاب اسلامی باید از سلطه شرق و غرب خارج می شد و می خواست بر اساس آموزه های اسلامی طرحی نو دراندازد به این ترتیب قدرت های شرق و غرب برای اولین بار روی یک محور توافق کردند و آن دشمنی با انقلاب اسلامی ایران بود به این ترتیب هم ابرقدرت شرق و هم ابرقدرت غرب در جنگی از یک جبهه حمایت کردند و آن جبهه عراق در جنگ علیه ایران بود.

به گفته این کارشناس سیاسی این حمایت به دلیل آن بود که هم ابرقدرت غرب و هم ابرقدرت شرق از رشد نهال انقلاب اسلامی وحشت داشتند زیرا می دانستند که اگر این نهال رشد کند منافع شیطانی آن ها را به خطر می اندازد اما از آنجا که عوامل موفقیت انقلاب اسلامی در کنار پایمردی مردم و رهبری حضرت امام خمینی (ره) ایمان به خدا بود هشت سال جنگ با تمام پیچیدگی هایش با پیروزی سپری شد و جمهوری اسلامی در سایه آن به ظرفیت های بسیار بزرگی هم در حوزه نظامی دست یافت.

افشار در مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی به مساله لبنان و تاکید ایشان بر اینکه با وجود ضربه ای که حزب الله لبنان در روزهای گذشته متحمل شد، ساختار حزب الله و مقاومت از استحکام لازم برخوردار در نهایت پیروزی ازآن آنان است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی استیصال رژیم صهیونیستی و قدرت سازمانی حزب الله لبنان را یاد آور شدند.

این کارشناس سیاسی گفت: ایشان تاکید کردند حملات و ددمنشی هایی که این روزها رژیم صهیونیستی مرتکب می شود از سر قدرت نیست بلکه از سر استیصال و به خاطر شکستی است که در غزه خورده است. صهیونیست ها بعد از حدود یک سال بمباران وحشیانه و کور که ده ها هزار بیگناه شامل زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند، چند برابر آن را زخمی کرده و صدها هزار نفر را هم آواره کردند، در عمل مستاصل شده و خود را مجبور به حملات به لبنان دیده اند تا وانمود کنند که دست برتر را در جنگ دارند اما همانگونه که در غزه نتوانستند به توفیقی برسند در لبنان هم توفیقی نخواهند داشت، هرچند ممکن است تعدادی از بیگناهان را به خاک و خون بکشند و به برخی زیرساخت ها آسیب بزنند.

افشار بیان کرد: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید کردند قدرت سازمانی حزب الله لبنان بود، حزب الله اکنون به درخت تنومندی تبدیل و از زیرساخت های علمی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی قوی برخوردار شده و این امیدواری وجود دارد که در آینده بتواند سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

وی اضافه کرد: این احتمال هم وجود دارد که با جنایات رژیم صهیونیستی بار دیگر موجی از نفرت علیه رژیم صهیونیستی در دنیا ایجاد شود که این نفرت عمومی باعث خواهد شد سرنوشت جنگ به نفع جبهه مقاومت تغییر کند.

 

کلیدواژه