میزان 11, 1403 10:31 Asia/Kabul

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی و مواضع نظامی رژیم صهیونیستی، واکنش‌های مختلفی را در بین مردم و مقامات کشور‌های مختلف جهان داشته است.

 به گزارش­ رادیو دری؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عملیات موشکی ایران علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را «تلافی‌جویانه» خواند و گفت: پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، ممکن است شاهد هزاران تلفات و در نهایت بن بست کامل باشیم.

ماریا زاخارووا افزود: دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در خاورمیانه کاملا شکست خورده و اظهارات مقامات کاخ سفید نشان دهنده درماندگی کامل آنها در حل بحران‌هاست.

وی تاکید کرد: شکست کامل دولت بایدن در خاورمیانه، یک درام خونین مدام در حال افزایش است و تلاش‌های آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز منجر به ده‌ها مورد تنش شده است.

عملیات موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی، که در پاسخ به ترور شهید اسماعیل‌هنیه، شهید سیدحسن نصرالله و شهید سرلشکر نیلفروشان انجام شد، در رسانه‌های روسی و شبکه‌های اجتماعی این کشور به طور گسترده و بی‌سابقه بازتاب یافت.

لحظاتی پس از انتشار بیانیه سپاه، این خبر به سرخط اخبار شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و نیز تیتر نخست صفحات خبرگزاری‌های روسی تبدیل شد و تصاویر این عملیات به سرعت در شبکه‌های تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی روزنامه‌ها روسیه  انتشار یافت.

ژنرال پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم اعلام کرد: ایران شامگاه سه شنبه دو برابر حمله قبلی خود در ماه آوریل، به اسرائیل موشک شلیک کرد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در واکنش به این حملات گفت: حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران رژیم غاصب را به لرزه درآورد.

شیخ قیس الخزعلی با تبریک این حملات به نیروهای مقاومت و آزادگان جهان افزود: این حملات توان محور مقاومت را برای تحقق پیروزی برابر دشمنان و گرفتن انتقام خون شهدای ابرار ما نشان داد و ثابت کرد گنبد آهنین آنها از لانه عنکبوت نیز سست‌تر است.

تعداد زیادی از کابران شبکه های اجتماعی در پاکستان نیز درماندگی رژیم صهیونیستی در مقابل حملات موشکی ایران را بازنشر داده و درهم شکسته شدن هیمنه پوشالی «گنبد آهنین» را به تمسخر گرفتند.

تصاویر حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی به سرعت در شبکه های اجتماعی پاکستان درحال دست به دست شدن است.

همچنین در پی حملات موشکی گسترده سپاه پاسداران جمعی از مردم بوسنی و هرزگوین در حالی که پرچم فلسطین و بوسنی را همراه داشتند، از این اقدام جمهوری اسلامی ایران از این اقدام جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.

مردم شهرهای مختف عراق همچون نجف اشرف، کربلا و الناصریه نیز در واکنش به پاسخ زلزله وار ایران به رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند و جشن و شادمانی برپا کردند.

آنان با سر دادن شعارهای «لبیک یا حسین»، «لبیک یا نصرالله»، «اسرائیل، هرگز هرگز» از این اقدام ایران حمایت کردند.

آتش موشک‌های بالستیک ایرانی بر قلب سرزمین‌های اشغالی

90درصد موشک‌های ایران به اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرد

کلیدواژه