جوزا 22, 1396 11:13 Asia/Kabul
  •  فرمانده ارتش هند: ارتش برای جنگ همزمان با پاکستان و چین آمادگی دارد

فرمانده ارتش هند اعلام کرد،نیروهای نظامی هند برای جنگ های متعدد و همزمان با پاکستان ، چین یا عوامل داخلی در آمادگی کامل هستند.

به گزارش امروز ایرنا، ژنرال بیپین راوات روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد، ارتش به رغم آمادگی، راهکارهایی را برای جلوگیری از درگیری و افزایش تنش در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده ارتش هند، پاکستان را متهم به سوء استفاده از شبکه های اجتماعی برای ایجاد ناآرامی در کشمیر کرد.

سخنگوی وزارت دفاع هند نیز اعلام کرد نیروهای مرزبانی هند هفت شبه نظامی که هفته گذشته از پاکستان قصد نفوذ به ایالت جامو و کشمیر را داشتند از پای درآوردند.

سخنگوی وزارت دفاع هند با بیان اینکه شبه نظامیان در سالجاری 22 بار قصد نفوذ به خاک هند را از پاکستان داشتند خاطرنشان کرد ارتش دراین مدت 35 شبه نظامی را از پای درآورده است.

هند مدعی است پاکستان در ماه گذشته هفت بار توافق آتش بس میان دو کشور را نقض کرده است.

دولت هند چندی پیش اعلام کرد در سال 2016، پاکستان 228 مورد در خط واقعی کنترل و 221 مورد در امتداد مرز های بین المللی در کشمیر،آتش بس میان دو کشور را نقض کرده است.

 هند و پاکستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرز های جامو و کشمیر را امضا کردند.بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد.

هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

 

کلیدواژه