قوس 29, 1396 11:35 Asia/Kabul
  • تاکید جمعیت علمای اسلام پاکستان بر نقش تهران و اسلام اباد در حل مشکلات جهان اسلام

رئیس  جمعیت علمای اسلام پاکستان از ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم منطقه یاد کرد و گفت :این دو کشور می توانند  در زمینه حل مشکلات جهان اسلام پیشتاز باشند.

به گزارش رادیو دری،"مولانا سمیع الحق " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد ،  با تبیین اهمیت وحدت و همدلی کشورهای اسلامی ، این اتحاد را عامل مهم خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه مسلمانان عنوان کرد .

وی از ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه و برادر یاد کرد و گفت اسلام آباد و تهران می توانند نقش موثری در مقابله با چالش های مسلمانان  به خصوص در زمینه حل مشکلات فلسطین ایفا کنند.

رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان افزود کشورهای جهان اسلام می توانند در کمک به فلسطین نقش داشته باشند ولی همکاری ایران و پاکستان در این زمینه بسیار اساسی بوده و به نفع همه مسلمانان خواهد بود .

سمیع الحق  همچنین با انتقاد از رویکرد دونالد ترامپ در معرفی  شهر قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی - این تصمیم را موجب گسترش موج جدیدی از تروریسم در منطقه خواند و گفت :ترامپ باید در خصوص این اقدام خطرناک تجدید نظر کند .

در پی تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا  از تل اویو  به قدس، مردم و احزاب  پاکستان  با برگزاری تظاهرات ، به این اقدام اعتراض کردند.