توافق روسیه، ترکیه و ایران درباره فهرست مدعوین به کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی
(last modified 1396-11-01T05:07:26+00:00 )
دلو 01, 1396 09:37 Asia/Kabul
  •  توافق روسیه، ترکیه و ایران درباره فهرست مدعوین به کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد، روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران (کشورهای ضامن روند آستانه) درخصوص فهرست میهمانان کنگره گفتگوی ملی سوریه در «سوچی» به توافق رسیدند.

این کنگره قرار است در روزهای 9 و 10 دلو در شهر «سوچی» روسیه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «الکساندر لاورنتیف» Alexander Lavrentiev شنبه شب پس از  نشست مشورتی با «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه و «سدات اونال» Sedat Onal معاون وزیر خارجه ترکیه در سوچی همچنین تصریح کرد در این نشست موضوعات و پرونده های اصلی در خصوص کنگره گفتگوی ملی سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه افزود مسکو در دو روز آینده تلاش خواهد کرد با جمهوری اسلامی ایران و ترکیه درباره تمامی مسائل و موضوعات مربوط به کنگره گفتگوی ملی سوریه به توافق برسد.

«حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه روز جمعه در صدر هیاتی وارد روسیه شد.

توافق در خصوص برگزاری کنگره گفتگوی ملی سوریه  در سوچی، در جریان نشست نوامبر 2017 سران جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در روسیه به دست آمد.

در این کنگره قرار است نمایندگان قشرهای مختلف سوریه از جمله هیاتی از دولت این کشور و طیف وسیعی از معارضان سوری شرکت کنند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 

کلیدواژه