ترامپ: هیچ تبانی بین ستاد انتخاباتی وی و روسیه وجود نداشته است
(last modified 1396-12-27T05:04:16+00:00 )
حوت 27, 1396 09:34 Asia/Kabul
  • ترامپ: هیچ تبانی بین ستاد انتخاباتی وی و روسیه وجود نداشته است

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درپیامی توئیتری نوشت: کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که هیچ تبانی بین روسیه و ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ وجود نداشته است.

به گزارش شنبه‌شب خبرگزاری صدا وسیما؛ ترامپ دراین پیام توئیتری نوشت: حالا بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که موارد زیادی از دروغگویی و فساد در سطوح ارشد «اف بی آی» وجود داشته است.

ادعا توئیتری ترامپ در نبود هیچگونه تبانی بین روسیه و ستاد مبارزات انتخاباتی‌اش درحالی است که «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا روز شنبه، «اندرو مکابی» معاون پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا که یکی از شاهدان پرونده ارتباط ستاد انتخابات ترامپ با روسیه بود، به اتهام افشای غیرمجاز اطلاعات اخراج کرد.

مکابی یکی از شاهدان بالقوه در پرونده ارتباط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روسیه است و می‌تواند شهادت «جیمز کومی» رئیس پیشین «اف بی آی» در این رابطه را تقویت کند.

جمهوریخواهان کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ( 22حوت ) ارتباط میان اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را با روسیه در انتخابات سال 2016 رد کردند.

روسیه ازسوی نهادهای اطلاعاتی و همچنین حزب دموکرات آمریکا به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور درحمایت از «ترامپ» متهم شده است. مسکو بارها هرگونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

 

کلیدواژه