ادامه یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا / ترامپ: باید اطمینان حاصل کرد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند
(last modified 1397-02-08T02:57:11+00:00 )
ثور 08, 1397 07:27 Asia/Kabul
  • ادامه یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا / ترامپ: باید اطمینان حاصل کرد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در نشست خبری مشترک با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در کاخ سفید، یاوه گویی های همیشگی اش را علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار کرد.

به گزارش رادیو دری، «دونالد ترامپ» در این نشست خبری گفت: باید اطمینان حاصل کرد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

این اظهارات مضحک ترامپ در حالی است که سازمان ملل، شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده اند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در سخنانی واهی ایران را مسئول بیشتر بی ثباتی ها در منطقه برشمرد و مدعی شد جمهوری اسلامی ایران از تروریست ها حمایت می کند.

صدر اعظم آلمان نیز همسو با ترامپ با تاکید بر اینکه برجام نخستین گام برای ممانعت از رسیدن ایران به سلاح هسته ای است مدعی شد برجام توافق کاملی نیست.

«آنگلا مرکل» همچنین تاکید کرد برلین با واشنگتن بر سر لزوم محدود کردن نفوذ منطقه ای ایران تفاهم دارد.

ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور سعودی - غربی در منطقه دارد.

جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق ترامپ و مرکل خوشایند نیست.

بحران در سوریه از سال 2011  و در عراق از سال 2014 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش های  سوریه و عراق اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران توانستند پرونده گروه تروریستی داعش را در این دو کشور ببندند.

کلیدواژه