فراخوان فلسطینیان برای شرکت در راهپیمایی "میلیونی قدس" پس از نماز جمعه
(last modified 1397-03-18T07:25:53+00:00 )
جوزا 18, 1397 11:55 Asia/Kabul
  • فراخوان فلسطینیان برای شرکت در راهپیمایی

هیئت ملی عالی راهپیماییهای « بازگشت » و «شکست محاصره غزه» ملت فلسطین را به مشارکت گسترده در تظاهرات "میلیونی قدس" پس از نماز جمعه فراخوانده است.

به گزارش پایگاه خبری "عربی 21" با وجود تهدیدهای اسرائیل علیه مردم غزه، قشرهای مختلف مردم فلسطین در یازدهمین جمعه راهپیمایی "حق بازگشت" ، امروز پس از برگزاری نماز جمعه حضور خود را به نمایش خواهند گذاشت.

«ماهر مزهر»  عضو هئیت ملی عالی راهپیماییهای بازگشت  با اشاره به اتخاذ ترتیبات لازم برای برگزاری موفق راهپیمایی "میلیونی قدس"  گفت: وسایل حمل و نقل پس از نماز جمعه برای انتقال صدها هزار فلسطینی از پنج اردوگاه اطراف خط حائل در غزه فراهم شده است .

در این میان اسرائیل در سایه هراس خود از  تلاش فلسطینیها برای عبور از خط حائل که غزه را از سایر بخشهای سرزمینهای اشغالی فلسطین جدا میکند و نیز برای سرکوب تظاهر کنندگان در کرانه باختری رود اردن  و اطراف غزه به حالت آماده باش درآمده است.

ارتش اسرائیل در تکمیل آمادگیهای خود  برای برخورد با هرگونه رویارویی احتمالی در جریان برگزاری چهارمین و آخرین نماز جمعه ماه رمضان در قدس اشغالی نیروهای پلیس  را  به نیروهای نظامی ملحق  و در قدس اشغالی به ویژه در اطراف مسجدالاقصی مستقر کرده است.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امروز (جمعه) 18 ثور برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، همزمان با فلسطین و ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار می شود.

 

کلیدواژه