جوزا 22, 1397 08:06 Asia/Kabul

پس از نشست دوجانبه سران آمریکا و کره شمالی، دیدار دو طرف به همراه هیات دیپلماتیک با خروج خبرنگاران آغاز شد.

به گزارش روزسه شنبه خبرگزاری رویترز،"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا و "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی پس از 41 دقیقه نشست دوجانبه پشت درهای بسته، برابر دوربین های خبرنگاران ظاهر شدند.

ترامپ ابراز امیدواری کرد، طرفین با همکاری یکدیگر به مسائل مورد نظرخواهند پرداخت و «اون» در پاسخ با تاکید بر چالش های پیش رو تصریح کرد، رسیدن به این مرحله کار آسانی نبود.

دراین نشست،«مایک پمپئو» وزیر خارجه، «جان کلی» رییس کارکنان کاخ سفید، و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را ، و "کیم یونگ چول" معاون رهبر کره شمالی، "ری یونگ هو" وزیر امور خارجه و "ری سو یونگ" وزیر خارجه سابق کره شمالی ،"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی را در این نشست همراهی می کنند.  

ترامپ و اون اولین دیدار سران آمریکا و کره شمالی را در تاریخ پس از ماه ها جنگ لفظی و تبادل الفاظ و لقب های توهین آمیز برگزار می کنند.

آمریکا و کره شمالی در 65 سال گذشته و پس از جنگ کره 53-1950 تاکنون دشمنان سرسخت یکدیگر محسوب می شدند.

این نشست در حالی برگزار شد که "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا دارای شخصیتی غیرقابل پیش بینی است ودریک سال گذشته این کشور از توافقات بین المللی به صورت یک جانبه و بر خلاف نظر سازمان های بین المللی خارج شده که نمونه بارز آن خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک"برجام" است.

تحلیلگران مسائل بین المللی معتقدند،به دلیل شخصیت پیچیده وغیرقابل پیش بینی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ممکن است دراین مذاکرات هر گونه اتفاقی رخ دهد و حتی با خروج غیرمنتظره یکی از طرفین از جلسه، مذاکرات به شکست منجر شود.

کلیدواژه