انتقاد شدید سازمان عفو بین الملل از تایید طرح ضد مهاجرتی ترامپ
(last modified 1397-04-06T11:49:25+00:00 )
سرطان 06, 1397 16:19 Asia/Kabul
  • انتقاد شدید سازمان عفو بین الملل از تایید طرح ضد مهاجرتی ترامپ

سازمان عفو بین‌الملل از اقدام دیوان عالی آمریکا در تأیید طرح ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور درباره سفر اتباع شش کشور مسلمان به خاک آمریکا انتقاد کرد.

به نوشته تارنمای خبری آمریکایی هیل، سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، این سیاست نفرت انگیز نه فقط برای آنهایی که قصد سفر به آمریکا و یا کار و تحصیل در این کشور را دارند، بلکه برای آنهایی که از خشونت گریخته اند و به دنبال امنیت هستند، یک فاجعه است .

دراین بیانیه آمده است، برخی از افرادی که به موجب این طرح ضدمهاجرتی از سفر به آمریکا منع شده اند، از کشورهای مانند یمن و سوریه فرار می کنند که آمریکا در ایجاد ناامنی در آن نقش داشته است.

«کیت الیسون»، نماینده ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا هم با انتقاد از این تصمیم دیوان عالی آمریکا اعلام کرد که تأیید این طرح ضدمهاجرتی باعث «مشروعیت بخشیدن به تبعیض و اسلام هراسی» می شود.

 ترامپ اوایل سال 2017 فرمان مهاجرتی ممنوعیت سفر اتباع کشورهای مسلمان از جمله ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، یمن و سوریه را برای ورود به آمریکا صادر کرد. اندکی پس از صدور این فرمان، عراق از فهرست این کشورها مستثنی شد. دیوان عالی آمریکا هم روز سه شنبه این فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ را تایید کرد.

کلیدواژه