اسد 06, 1397 08:16 Asia/Kabul
  • انتقاد معاون نمایندگی سوریه در سازمان ملل  از ادامه تحریم های آمریکا ضد دمشق

معاون نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان از ادامه تحریم های اقتصادی یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا ضد دمشق انتقاد کرد .

به گزارش برگزاری دولتی سوریه (سانا) ، «عبدالله حلاق» بامداد شنبه در نشست که درباره شرایط انسانی شهروندان سوری تشکیل شده بود، گفت، تحریم های اقتصادی یک جانبه تحمیل شده اتحادیه اروپا و آمریکا علیه دمشق، مانع اصلی تامین نیازهای اولیه شهروندان سوری و بهبود وضعیت انسانی و معیشتی شهروندان  است.

معاون نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل  افزود ،بر خلاف آن چه برخی مطرح می کنند، عملیات نظامی موفقیت آمیز ارتش سوریه به همراه متحدانش علیه گروه های تروریستی و نیز دستیابی به توافق آتش بس با این گروه ها، درد و رنج بسیاری از غیر نظامیان مناطق محاصره شده یا صعب العبور را کاهش داده و زمینه دستیابی این شهروندان سوری به کمک های انسانی را تسهیل کرده است.

«عبدالله حلاق» با اشاره به عملیات آزادسازی مناطق جنوبی سوریه از اشغال تروریست ها، تاکید کرد،تمامی نیروهای نظامی متجاوز بدون استثناء به زودی مجبور خواهند شد، خاک سوریه را ترک کنند.

معاون نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل  درعین به عدم موضع گیری اعضای شورای امنیت در قبال کشتار جمعی اخیر گروه تروریستی داعش در شهر «السویداء» در جنوب سوریه که براثر آن215 نفر کشته شدند، ابراز تعجب کرد و گفت ، سیاست برخی حکومت ها در راستای منافع شهروندان سوری نیست، بلکه هدف آنها، حمایت از گروه هایی همچون کلاه سفیدهاست که بازوی گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) به شمار می آید.

«عبدالله حلاق» گفت: کلاه سفیدها با دستوراتی که از اربابان خود می گرفتند، ماموریت داشتند، با جعل اسناد و مدارک، افکار عمومی جهان را نسبت به ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه منحرف و بهانه لازم برای تجاوز نظامی به خاک سوریه را فراهم کنند.

 

کلیدواژه