سنبله 16, 1397 14:32 Asia/Kabul
  • ترامپ: کاش زودتر از برجام خارج می‌شدم/ با خروج از برجام خدمت بزرگی به اسرائیل کردم

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در جمع گروهی از یهودیان آمریکا دوباره برجام را «بدترین توافق» برشمرد و گفت: اقدامش برای خارج کردن واشنگتن از این توافق بین المللی، خدمت بزرگی به اسرائیل بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» با بیان اینکه باید زودتر از برجام خارج می شد در اظهاراتی مضحک مدعی شد خروج این کشور از توافق هسته ای باعث شده است فعالیت‌های منطقه‌ای ایران کاهش یابد.

«ترامپ» 8 می از برجام خارج شد. این اقدام وی با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

رئیس جمهور آمریکا که در خیال پردازی ید  طولایی دارد همچنین مدعی شد مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به زودی با وی برای رسیدن به یک توافق جدید تماس خواهند گرفت.

«ترامپ» دوشنبه، 30 ژوئیه نیز مدعی شده بود آماده است بدون هیچ پیش شرطی با رئیس جمهور اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند.

با این حال چند ساعت پس از این ادعای ترامپ،  «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا  شروطی را برای این مذاکرات تعیین کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه شنبه 31 ژوئیه در واکنش به این اظهارات ترامپ تصریح کرد پیشنهاد گفت و گو با ایران از سوی ترامپ در شرایطی ارائه می شود که دولت آمریکا بدون هیچ توجیهی و برخلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، 13 اوت در خصوص موضوع مذاکره با آمریکا  تأکید کردند: با آمریکایی‌ها به علت وجود استدلال های دقیق، تجربه گذشته و ضررهای فراوان مذاکره با یک رژیم متقلب و زورگو، مذاکره نمی کنیم.