حمایت قاطع لاوروف از برجام؛ از توافق هسته ای با تمام توان دفاع می کنیم
(last modified 1397-07-07T04:16:33+00:00 )
میزان 07, 1397 08:46 Asia/Kabul
  • حمایت قاطع لاوروف از برجام؛ از توافق هسته ای با تمام توان دفاع می کنیم

وزیر خارجه روسیه روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد کشورش هر کاری که لازم باشد، برای حفظ برجام انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» با بیان اینکه آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شده است گفت: روسیه خود را موظف به حمایت از توافقی می داند که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است.

وزیر  خارجه روسیه تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است بنابراین مسکو تمام توان خود را برای حفظ این توافق بین المللی به کار خواهد گرفت.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه «سی ان ان» آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن نمی تواند تصمیم های سیاسی خود را بر نهاد های بین المللی و کشورهای دارای حق حاکمیت تحمیل کند تصریح کرد اروپا به همراه دیگران برجام را حفظ خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا، 8 مه با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.