گزارش تفصیلی سازمان عفو بین الملل از ابعاد جدید جنایات رژیم آل سعود
(last modified 1397-09-11T07:55:21+00:00 )
قوس 11, 1397 12:25 Asia/Kabul
  •  گزارش تفصیلی سازمان عفو بین الملل از ابعاد جدید جنایات رژیم آل سعود

سازمان عفو بین الملل، در گزارشی تفصیلی به تشریح مواردی که در آن ها حقوق مردم عربستان به دست نظام مستبد حاکم بر این کشور نقض شده پرداخت.

به گزارش ایرنا، سازمان عفوبین الملل در گزارشی اعلام کرد، قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد آل سعود در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه جنایتی وحشیانه بود، اما این قتل تنها یک حادثه از سری طولانی مواردی است که به کارنامه مخوف سعودی ها در زمینه حقوق بشر افزوده  شده است.

در گزارش عفوبین الملل آمده است، ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به صورت چشمگیری در جنگ ویرانگر یمن  نقش داشته است، جنگی که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی از جمله کودکان از طریق انفجار یا بمباران بیمارستان ها، مدارس و منازل شد.

سازمان عفوبین الملل،  همچنین از نقض مکرر قوانین  بین المللی از جمله جنایت جنگی در  جنگ یمن خبر داد که با این وجود کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا و فرانسه همچنان به فروش سلاح به عربستان ادامه می دهند.

عفوبین الملل سرکوب فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و دانشگاهیان، بازداشت مدافعان حقوق زنان همراه با مجازات های سخت وغیرانسانی،  تبعیض برنامه ریزی شده علیه زنان و دختران عربستانی، و ضد شیعیان را تنها گوشه ای از جنایات آل سعود دانست که با به قدرت رسیدن "محمدبن سلمان"، ولیعهد سعودی هر روز بیشتر نیز شده است.

 

کلیدواژه