خودداری آمریکا از شفاف‌سازی در مورد بازداشت خبرنگار پرس‌ تی‌وی
(last modified 1397-10-27T05:52:24+00:00 )
جدی 27, 1397 10:22 Asia/Kabul
  • خودداری آمریکا از شفاف‌سازی در مورد بازداشت خبرنگار پرس‌ تی‌وی

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اذعان کرد که پلیس فدرال آمریکا با گذشت چند روز، موضوع بازداشت خبرنگار زن شبکه پرس تی‌وی را مبهم نگه داشته است.

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش داد، پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" به درخواست مکتوب این خبرگزاری برای اظهار نظر در مورد بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی  پاسخ نمی دهد.

این خبرگزاری اعلام کرد که با چندین زندان در واشنگتن نیز که زندانیان فدرال را نگهداری می‌کنند، تماس گرفته، اما مقامات این زندان‌ها گفته‌اند که هاشمی در این زندان‌ها نیست.

مرضیه هاشمی با نام «ملانی فرانکلین» (Melanie Franklin) در ایالت کلرادو آمریکا به دنیا آمده و در رشته‌ رسانه فارغ‌التحصیل شده است.

او که تحت تاثیر اندیشه های امام خمینی (رحمه الله علیه) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مسلمان شده است، از چند سال پیش به عنوان خبرنگار شبکه پرس تی‌وی فعالیت می‌کند.

بنا بر اعلام خانواده هاشمی، وی این هفته در حالی که برای ملاقات با برادر بیمار و دیگر اعضای خانواده‌اش به آمریکا رفته بود، در فرودگاه «سنت لوئیس» (St. Louis) بازداشت شده و بدون تفهیم اتهام به بازداشتگاهی در واشنگتن منتقل شده است.

خانواده او دو روز کامل از وضعیت هاشمی بی‌خبر بودند تا این که  وی به تماس با آن‌ها شده و گفته است که در بازداشتگاه حجابش به اجبار برداشته شده و غذای حلال و حتی گیاهی در اختیار او قرار نگرفته است. 

دبیر: موسوی نیا

کلیدواژه