پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری عربستان به محمود عباس برای پذیرش معامله قرن
(last modified 1398-02-10T06:36:52+00:00 )
ثور 10, 1398 11:06 Asia/Kabul
  • پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری عربستان به محمود عباس برای پذیرش معامله قرن

نماینده اردن در رام الله از پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری ولیعهد عربستان به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرش طرح آمریکایی"معامله قرن" خبر داد.

روزنامه "الاخبار" به نقل از گزارش‌های ارسالی نماینده اردن در رام الله به وزارت امورخارجه این کشورنوشت:«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی فوریه گذشته در دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ریاض،پایتخت عربستان، گفت: در قبال موافقت این تشکیلات با طرح آمریکایی "معامله قرن"،مبلغ  ۱۰ میلیارد دلار را به مدت ۱۰ سال به دولت محمود عباس پرداخت خواهد کرد.
براساس این گزارش، محمود عباس ضمن مخالفت با پیشنهاد ولیعهد عربستان گفت: با توجه به مخالفتهای گسترده فلسطینیان با طرح "معامله قرن"، هرگونه موافقت با این طرح به زندگی سیاسی اش پایان خواهد داد.
محمود عباس،همچنین در قبال پیشنهاد بن سلمان مبنی بر حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: نمی‌تواند در خصوص شهرک‌های صهیونیست نشین و راهکار دو دولت در قدس اشغالی،به طرف اسرائیلی  امتیاز دهد.
تلاش ولیعهد سعودی در مسیر تحقق طرح شوم آمریکایی موسوم به "معامله قرن" در حالی است که تلاش رژیم سعودی طی ماه‌های اخیر برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی شدت گرفته است.

 

کلیدواژه