جوزا 01, 1398 17:18 Asia/Kabul
  • واکنش روسیه به تحریم های آمریکا: از سیاست های خود صرف نظر نمی کنیم

وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از دو بسته تحریم ضد روسی امریکا در کمتر از یک هفته تاکید کرد، مسکو از سیاست های خود صرف نظر نمی کند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در  بیانیه ای اعلام کرد، امریکا چه موافق باشد یا مخالف، مسکو به دفاع از قوانین بین المللی، مقابله با تروریست ها و همکاری با کشورهای دیگر به انتخاب خود ادامه خواهد داد. 

در این بیانیه آمده است، ظاهرا امریکایی ها تلاش می کنند طرف روسی را به نقض قانون امریکایی منع همکاری فنی- نظامی با ایران، کره شمالی و سوریه متهم کنند؛ حال آن که این قانون هیچ ارتباطی با روسیه ندارد.

وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه سه شرکت روسیه را به دلیل ادعایی فروش سلاح های کشتار جمعی برای سوریه، کره شمالی و ایران به فهرست تحریم‌ های خود اضافه کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا هم روز جمعه واحد ویژه نیروهای واکنش سریع چچن "ت.ر.ک.ت" و پنج تبعه روس از جمله چند مقام نظامی را به فهرست تحریم‌های این کشور علیه روسیه اضافه کرد.

امریکا تا کنون بیش از 66 بسته تحریمی علیه روسیه در عرصه های مختلف مالی و اقتصادی وضع کرده و صدها مقام و تبعه این کشور را در فهرست تحریم های خود قرار داده که این تحریم ها واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.  

 

کلیدواژه