جوزا 27, 1398 16:44 Asia/Kabul
  •  هشدار سازمان ملل درباره قطع کمک ها به ایالت مسلمان نشین میانمار

دفتر سازمان ملل در میانمار هشدار داد، برای جلوگیری از همکاری ایالت راخین با سیاست های آپارتایدی دولت میانمار ضد مسلمانان روهینگیایی، حمایت خود را از این ایالت متوقف می کند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)«کنوت اوستبی»هماهنگ‌کننده سازمان ملل در میانمار در نامه‌ای به دولت این کشور که در روزنامه  گاردین منتشر شد نوشت، سازمان ملل و شرکای فعال در زمینه حقوق بشر تصمیم گرفته اند حمایت‌ از ایالت راخین  به جز در زمینه امدادرسانی در اردوگاه‌های آوارگان را قطع کنند.

در نامه هماهنگ کننده سازمان ملل در میانمار با عنوان اینکه  سیاست دولت میانمار به "تبعیض نژادی" نزدیک می‌شود آمده است ، فقط با اعمال تغییرات اساسی در سیاست های ایالت راخین است که تصمیم سازمان ملل لغو خواهد شد.

کنوت اوستبی در این نامه خطاب به «وین میات آیت»   وزیر رفاه اجتماعی، امدادرسانی میانمار آورده است، افرادی که در اردوگاه‌های آوارگان میانمار به سر می‌برند همچنان از هتک حرمت رنج می‌برند و به "امکانات ابتدایی" یا "فرصت‌های معیشتی" دسترسی ندارند و حتی مکان این اردوگاه‌ها هم تغییر نکرده است.

قطع حمایت از ایالت راخین نخستین اقدام از سوی سازمان ملل برای اتخاذ سیاست سختگیرانه‌تر ضد این ایالت به علت سرکوب مسلمانان روهینگیایی است.

در حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی به مسلمانان روهینگیایی درایالت راخین طی دو سال  گذشته، بیش ازشش هزار مسلمان روهینگیایی کشته، هشت هزار نفر زخمی و بیش از یک میلیون  نفر آواره شده اند.

 

کلیدواژه